Bajsar i krubban!!!!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare chilipop
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 3 485
C

chilipop

Hallå!

Nästan varje morgon man kommer och ska fodra hästarna så har min häst bajsat i krubban! Det börjar bli *** jobbigt att tömma krubban varje morgon och ganska ofrächt oxå!

Någon som har något tips med att få slut på detta????!!!!!

Tack!!!!!!

Sv: Bajsar i krubban!!!!

Vet inte vad du kan göra, kan man inte täcka över krubban med något, så han inte kommer åt att bajsa i krubban menar jag?

Lycka till, vilken tråkig syn att möta det varje morgon..

Skruva bort krubban och ha en transportkrubba att fodra i...
Ta bort den över natten... går inte det så är det iaf, lättare att göra rent när olyckan har varit framme... :idea:
Så får jag göra.. har en tant som är likadan :mad:

Den första jag tänkte på när jag såg denhär tråden var lita..:rofl:

kl
en häst i vårat stall brukar bajsa i fönstret :angel: :D

Gilla läget och köp hem en sån där slask-up (plast skiva som man kan ta rätt på avfallet i slaskhon i köket med). Funkar utmärkt!

flytta krubban till en annan del av boxen.Hästen kanske vill ha sin bajshörna just där.

Vi hade en häst i stallet som alltid gjorde det.
men vi flyttade bara krubban till en annan vägg så va det problemet ur vägen. nu för tiden är det en hög på golvet där var krubban brukade vara istället :P

Jag skulle givetvis ifrågasätta dom rutiner som jag erbjuder hästen.
Vad är det dom gör att den protesterar?
Beror det på maten (näringsinnehållet) eller kan det vara att den står inne för mycket?

Jag skulle givetvis ifrågasätta dom rutiner som jag erbjuder hästen.
Vad är det dom gör att den protesterar?
Beror det på maten (näringsinnehållet) eller kan det vara att den står inne för mycket?
:rofl:
Jag skulle tro att det är närmare otroligt att hästen skiter i kubban för att jävlas alt. är missnöjd över nåt. Troligen tycker den att det är bekvämast att stå på det hållet med baken bara. Den bästa lösningen tror jag är att bara flytta krubban till en annan vägg.;)

Jag har träffat hästar som protesterat genom att skita i vattenkoppen, för att vattnet smakade apa och ägaren inte förstått detta. Ibland är dom klokare än sina ägare. ;)

Vad jag har hört så är det ett oros tecken?!
Får pållen tillräckligt mycket grovfoder, utevistelese osv?
Det är inte naturligt att de skiter där de äter. Titta ute i hagen bara (om de nu inte är jätte små vill säga då de inte har något val)!

Kompisen hade en häst som bajsade i krubban. Hon tog bort krubban och hängde upp två spänner i varsitt hörn av boxen. Och då började hästen bajsa i dom......det blev jäkligt lättmockat ;)

Vår ardenner bajsade en gång i vattenkoppen...
Inget hamnade utanför!
Det såg ungefär ut som ett berg... Lite komiskt faktiskt...
Så det blev ju till att skrubba den.

men prova att flytta krubban? Eller är det en sådan krubba som liksom sitter fasst i väggen och inte går att ta bort?

Ta bort krubban och ha hink eller transportkrubba...

Min gjorde så i både vattenkopp o krubba innan. Vattenkoppen flyttades upp ca 20 cm och krubban tog jag bort...

:D

Jag flyttade krubban lite åt sidan och så var det problemet löst.

Har också en sån snuskmaja!
vi snackar om den här hästen:
Img_1301.jpg

:love: :p :eek:
Har fundrat på att täcka över krubban, men ids inte...lättare att bara plocka bort bollarna.

Senast ändrad:

Hallå!

Nästan varje morgon man kommer och ska fodra hästarna så har min häst bajsat i krubban! Det börjar bli *** jobbigt att tömma krubban varje morgon och ganska ofrächt oxå!

Någon som har något tips med att få slut på detta????!!!!!

Tack!!!!!!

En unghäst i stallet bajsar gärna både i krubban o fönstret. Fönstret mosade ägaren in halm innanför gallret bara... Vi har krubbor som man kan fälla ut så det är ju inte heller nåt stort problem... Men prova att flytta krubban eller ha transportkrubba som andra sagt! ;)
Annars kanske du får leva med skiten *haha* :angel:

Liknande trådar

Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 107
Senast: TinyWiny
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
739
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 153
Senast: Mint
·
Hundträning I fredags kom min adoptivhund från ett shelter i Rumänien. Han är runt 5–6 månader gammal, och som ni kan tänka er har det varit en stor... 2
Svar
34
· Visningar
5 428
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss eller diss - del 6
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur