Banan på pizzan och andra intressanta matkombinationer

ÅH! Nu kom jag att tänka på vitlöksmackorna vi brukade äta hos min mormor:love:

De består av grovt finskt bröd, rödstämplad emmentaler, skivat äpple och skivad färsk vitlök.. Åååååå vad jag blev sugen nu alltså, men det enda vi har hemma av det är vitlök :cry:

Nåt annat som är livsfarligt gott, är kolapopcorn :love: dvs helt vanliga salta popcorn som man kokar en kolasås till. Såsen hälls över popcornen och sen in i ugnen en stund så de blir sådär himmelskt knäckiga
Det kan säkert vara jättegott med kolapopcorn, men det där är ju alldeles för mycket jobb. :laugh:
 
Det kan säkert vara jättegott med kolapopcorn, men det där är ju alldeles för mycket jobb. :laugh:
Det är därför man köper dem färdiga... :D

LN_096424_BP_11.jpg


Säg till om du vill att jag ska skicka ett par påsar @LillaMy84 ;)
 
Min kollega påstår att färska jordgubbar, mjölk och KRYDDPEPPAR ska vara gott??! Jag tror hon e knäpp och vågar definitivt inte prova själv..:cautious:
 
Under hela skoltiden var det enda jag åt i matsalen bubbelknäcke (falu rågrut) med smör och piffi allkrydda!

En favorit på mackan är ju annars smör, rå falukorv och ketchup och senap på, det är en sån grej jag kan bli extremt sugen på ibland!
 
  • Gilla
Reactions: Sel
"Crepes" med champinjonstuvning som sen gratineras i ugnen! Smaskens!!

Vi (läs:resten av familjen) äter visserligen omelett med svampstuvning till jul, men jag har inte sett det som fyllning i crepes förut!
Blir det inte mest lite barnmatskonsistens? :o:D Precis som med omeletten tänker jag. Huuu!
 
Rostat bröd med smör, socker och kanel är ett kärt barndomsminne, såå gott!
Har i vuxen ålder börjat peppra mina popcorn (och salta givetvis), inte så konstigt kanske men väldigt gott. Svartpeppar ska det vara.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag har en vän som har jordgubbssylt och Kalles kavias ihop på pannkakor.
:crazy:
 
Jag älskar chicken nuggets i buljong :d när de får ligga ett tag så de blir alldeles uppblötta och paneringen blir alldeles mosig och börjar lossna :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp