Banan på pizzan och andra intressanta matkombinationer

Skivad banan på knäckebröd, med Herbamare på :d:d:d

INTE banan på pizza, ananas funkar däremot - ananas funkar till det mesta, när jag tänker efter.

När jag var 3-4 år var favoriträtten knäckebröd med senap på. :D
 
En arbetskompis åt pannkakor med makrill i tomatsås...
Hon åt även rostmackor med skivad banan och makrill i tomatsås...
Själv tycker jag sockervadd är äckligt och popcorn är knappt ätbart, men sockervadd med popcorn är gott! Hur konstigt är inte det?
Fläskpannkaka äts givetvis med lingonsylt, medan tunna pannkakor äts med jordgubbs- eller hallon-sylt (Eller Nutella och vispad grädde!) Det går absolut inte att äta tunna pannkakor med lingonsylt eller fläskpannkaka med jordgubbssylt!

Upptäckte också en annan fruktansvärd god kombination nyligen (inte så konstig, men kanske lite överdrivet med ingredienser); Vaniljglass med kolasås med havssalt+lite chokladsås+chokladströssel+saltlakritsströssel, helt fantastiskt!:d
 
Bulle med Bulle, skånnigar är inte kloka.

Annars är schweizare ganska knäppa också, de har äppelmos till mat ex. Apfelmakaroni som är potatis, pasta, ost och lök. De äter även majonäs till kokt potatis.

Hemma äter vi Cesannas och då ingår steppsallad som är majonäs, keso, chilisås, pepparrot, gröna äpplen och purjolök. Det brukar folk tycka är konstigt.

Vaniljglass och Coca cola.

Annars sa farmor alltid att de ene goa skäm inte de andre.
 
@Viva klart man kan äta bulle med bulle. Så självklar att man inte behöver nämna det i tråden. ;) :D

kl
Kom på att när jag gick på gymnasiet brukade jag äta knäckemacka med sweet chilisås. nomnomnom
 
Pommes Och currysås är ju så gott :)
Jag läste en artikel på SVT (tror jag att det var) om de märkliga mattraditioner och smakkombinationer vi håller oss med, och blev nyfiken på vad för tokigheter ni håller på med på ert håll? I "Tittar in i ditt kök"-tråden har det framkommit att det finns de gladeligen äter såväl ananas som banan och mandariner på pizzan, och i artikeln jag hittade stod det om bl.a kanelbullar med kaviar samt grillchips med mjölk.

Själv är jag nog tyvärr ganska tråkig när det kommer till detta, men jag älskar ananas på pizza! Och så har jag en mamma som saltar på Delicatobollarna och en kompis som äter lingonsylt till falukorv... I landet där jag bor är "chips and cheese and curry" - alltså pommes frites med ost och currysås - rätt vanligt.

Vad äter/dricker ni som ibland får folk att höja på ögonbrynen?
 
Min sambo äter gärna kalla pannkakor bredda med (extra saltat) smör och strösocker. Tyckte han va helt dum i huvudet tills jag faktiskt smakade. Det va faktiskt gott :D

Fiskpinnar med li gon är ju skitgott.

Lätt tinfiskröra bestående av majonäs, tonfisk ocv majs är skitgott att ha tilö bakadpotatis eller sallad :up:
Kommer inte på så mycket annat just nu tror jag.
Vi hade ibland smör, socker och citronjuice på pannkakorna, varma, när vi var små. Jättegott!


Jag hade en period där jag hade annanas i nästan allting, köttfärssås, korvgrytor... Numera får den hålla sig till pizzan och tacosen. :D

Mjukglass och pommes.:d

Kall falukorv som smörgåspålägg. Helst på Hönökaka.
 
Poutine. Quebec delikatess. pommes med brunsås och cheese curds, som verkar vara avrunnen ostmassa (enligt vissa översättningar en slags färskostliknande massa)


images


Och nej, det är inte något jag anser vara gott, ska kanske tilläggas.
 
Snabbmakaroner och blå bands bearnaisesås. Jag ÄÄÄÄÄÄÄLSKART! :love:

Sambon äter tacos med köttfärs, skivad banan, jordnötter och gräddfil. O_o

En kompis blandar lite fil, krossar cornflakes och blandar i så det blir tjockt, sen brer hon ut det på knäckemacka. :nailbiting:
 
Min sambo äter jordgubbskräm med crunchy/start och mjölk.. I min värld äter man kräm och mjölk, inte några "flingor" till :rofl:

En annan sak han äter som jag tycker är konstigt är bearnaisesås på spaghetti.

Jag själv är ganska tråkig och äter allt var för sig typ :D
 
En arbetskompis åt pannkakor med makrill i tomatsås...
Hon åt även rostmackor med skivad banan och makrill i tomatsås...
Själv tycker jag sockervadd är äckligt och popcorn är knappt ätbart, men sockervadd med popcorn är gott! Hur konstigt är inte det?
Fläskpannkaka äts givetvis med lingonsylt, medan tunna pannkakor äts med jordgubbs- eller hallon-sylt (Eller Nutella och vispad grädde!) Det går absolut inte att äta tunna pannkakor med lingonsylt eller fläskpannkaka med jordgubbssylt!

Upptäckte också en annan fruktansvärd god kombination nyligen (inte så konstig, men kanske lite överdrivet med ingredienser); Vaniljglass med kolasås med havssalt+lite chokladsås+chokladströssel+saltlakritsströssel, helt fantastiskt!:d

Men, skulle inte tråden handla om KONSTIGA kombinationer?
Inte helt normala.

Fast det är klart, sockervadd med popcorn är ganska kreativt.
 
Poutine. Quebec delikatess. pommes med brunsås och cheese curds, som verkar vara avrunnen ostmassa (enligt vissa översättningar en slags färskostliknande massa)


images


Och nej, det är inte något jag anser vara gott, ska kanske tilläggas.

ser inte gott ut och låter jätteruskigt.
 
Hemma hos en kompis blev jag serverad spagetti med fiskpinnar och hamburgerdressing. Förvånansvärt gott.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp