Banan på pizzan och andra intressanta matkombinationer

Hemma hos en kompis blev jag serverad spagetti med fiskpinnar och hamburgerdressing. Förvånansvärt gott.

Fiskpinnar och salladsdressing är också helt löjligt mumma! :d

D3122CA0-B4EF-47E5-8F51-EF3B47A525FD.jpeg
 
Vill lägga in att frukt, såsom burkannanas och banan, är hederlig svensk husmanskost från 70-talet. T ex Flygande Jakob med banan och jordnötter.

Själv gillar jag banan på mackan. Gärna med messmör och salt på rostat bröd eller knäcke.

Ananas på hamburgare är mums! Och varm macka med skinka, ost och ananas.

Popcorn och mjölkchoklad i samma tugga är en favorit som avhandlats i popcorntråden.

Smör och socker på pannkaka eller våffla är en annan favorit - inte konstigt alls.
 
ÅH! Nu kom jag att tänka på vitlöksmackorna vi brukade äta hos min mormor:love:

De består av grovt finskt bröd, rödstämplad emmentaler, skivat äpple och skivad färsk vitlök.. Åååååå vad jag blev sugen nu alltså, men det enda vi har hemma av det är vitlök :cry:

Nåt annat som är livsfarligt gott, är kolapopcorn :love: dvs helt vanliga salta popcorn som man kokar en kolasås till. Såsen hälls över popcornen och sen in i ugnen en stund så de blir sådär himmelskt knäckiga
 
Fiskpinnar och salladsdressing är också helt löjligt mumma! :d

Visa bifogad fil 16864
Det där måste vara en norrländsk grej, min man som är infödd sådan äter alltid det. Eller lingonsylt till fiskpinnarna.
Själv är jag en bisarr typ som bara älskar helfabrikat. Ju mer konstgjort desto bättre. Favoritmaten är flygplansmat. Åhhh eller delikatessen köttfärssås på burk, gärna med currysås till, gud va gott. Nu blev jag sugen.
 
En kompis tipsade om riven/pressad vitlök i salladen. Det ska jag testa! Känns skumt, men hon säger det är gott. Och jag älskar vitlök.
 
Vet inte om det är jättekonstigt, men jag gillar chips (helst sourcream) och mjölkchoklad tillsammans, alltså i samma tugga. Återigen det där med sött och salt tillsammans!
Jag vill ha grillchips och nötchoklad i samma tugga så vi är iaf i samma grannskap! :up:
 
Vad skulle man ha till blodpudding om man inte har lingonsylt? :confused:
Har aldrig sett det i någon annan kombination i skolmatsedlarna och då tycker jag det är väl så vedertaget det kan bli.
Jag har hallonsylt istället då jag inte gillar lingonsylt :angel:
 
När jag läste så påmindes jag om att jag brukar göra iordning mina fiskpinnar genom att smeta ut ketchup på överdelen och sen salta och så blanda igen. Det är inte så unikt med ketchup gissar jag men jag är väldigt noga med processen :angel:

Potatismos gjort på pulver kryddar jag ibland med örtsalt (Herbamare av A. Vogel) :d
 
Har alltid blivit ifrågasatt för att jag gillar att hyvla ner ost i min soppa, i kina tyckte mina svenska klasskompisar att jag var helknäpp som hade ost i min nudelsoppa:d

på knäckebröd gillar jag ost och wasabi eller skinka,ost,wasabi och lite majonäs.
skinka, tomat och vitpeppar är gott på toast
lite vanligt salt på en gurkskiva

Brukar smälta ost på potatisbullar, på med lite grillkrydda och ha plommonsylt till

Gillar att äta frysta sötpotatispompa till halloumiburgare
 
Har alltid blivit ifrågasatt för att jag gillar att hyvla ner ost i min soppa, i kina tyckte mina svenska klasskompisar att jag var helknäpp som hade ost i min nudelsoppa:d

på knäckebröd gillar jag ost och wasabi eller skinka,ost,wasabi och lite majonäs.
skinka, tomat och vitpeppar är gott på toast
lite vanligt salt på en gurkskiva

Brukar smälta ost på potatisbullar, på med lite grillkrydda och ha plommonsylt till

Gillar att äta frysta sötpotatispompa till halloumiburgare

Knäcke med wasabi är löjligt gott!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp