bandage=hjälp!!

H

honung_linda

hur lägger man ett bandage så att det sitter kvar om hunden har ett sår på insidan baklåret?? tacksam för svar!!
 
Om du bara vill skydda bandaget från smuts så finns det plåster att köpa för djur. De är i olika strl. Brukar finnas i hästaffärer.

Annars kan det vara svårt! Alternativt att du får försöka hålla såret rent utan varken bandage el. plåster. Tvätta såret noga efter varje promenad och låt det sen få luftas när hunden ligger hemma. Har hunden svårt att låta bli att slicka så får man sätta halskrage.

Lycka till
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
365
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 849
Senast: ako
·
Kropp & Själ Jag använde ett par örhängen från hm i ish 2 dagar innan hålen började bli inflammerade o såriga så jag tog ut dom och kände på...
Svar
6
· Visningar
562
Senast: Hellhound
·
Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
458
Senast: misswilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp