Banminth 2,2%

Lillsillen

Trådstartare
kan jag använda denna till katt? Står att det är till hund men har i bakhuvudet att den mkt väl går bra att ha till katt med. Nån som vet hur mkt man ger isåfall??

Sv: Banminth 2,2%

Man får nog trycka i katten en väldans massa för att komma upp i korrekt dosering. 2,2% (den för hund) innehåller 22 mg pyrantelembonat/g medan 12% (för katt) innehåller 115 mg pyrantelembonat/g.

Kattversionen är ca 5 ggr mer koncentrerad än hundvarianten så det är rätt så stor skillnad. Det är nog smidigast och säkrast på alla sätt och vis att köpa 12% istället.

Att öht. få i katten så mycket pasta som skulle behövas är nog väldigt svårt. ;)

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 206
Senast: Lingon
·
Övr. Katt En familj hittade en kattunge högst upp på Ölandsbron. Det sägs att den gått dit själv men det kan den väl inte ha gjort? Hur många...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 140
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka