Bukefalos 28 år!

Minelli

Trådstartare
Hästen var inte dräktig så nu är det bara att inse att hästen måste bantas... Har inte behövt göra det på nån häst tidgare så nu behöver jag hjälp med en bra bantnings foderstat och gärna lite träningstips med.

Hästen väger väl nu ca 650-680kg och ska ner till 620 kg ungefär. Rids 4-5 dagar i veckan omväxlande hoppning, dressyr och skogsridning. Galopperas en hel del. Ska ut och tävla småklasser (1.00-1.10) i hoppning när hon gått ner i vikt.

Hon måste äta minst 8 kg hö/dag och ha en kvot på minst 6,5.

Hövärden:
7,8 MJ/kg
30 g/kg smbr
2,9 g/kg Ca
1,9 g/kg P
0,7 g/kg Mg
 

Liknande trådar

Foder & Strö Häst 1: 3,5 årig islandshäst lättfödd, väger ca 40 kg för mycket. Strosar mest i hagen. 5 kg hö 0,3 kg lusern hackad strå 0,3 kg...
Svar
6
· Visningar
793
Senast: Woossan
·
Foder & Strö Jag sliter mitt hår här när jag försöker hjälpa min syster att ge en bra foderstat till sin häst. Hästen är 20 år, normalfödd, kallblod...
Svar
3
· Visningar
733
Senast: Glimten
·
S
Foder & Strö Någon som känner sig manad att hjälpa mig att knåpa ihop en foderstat till min häst? HÄSTEN Ras: SvHbl Född: 2002 Kön: Sto...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: snofflan
·
Foder & Strö Vad tycker ni om dom ? torrsubstans 84% Smältbart råprotoin 50 Energifode 8,1 MJ/kg foder Kalcium 2,5 Fosfor 1,9 Magnesium...
Svar
14
· Visningar
909
Senast: cactuspower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp