Bukefalos 28 år!

Hjälp med foderstat!!

S

snofflan

Någon som känner sig manad att hjälpa mig att knåpa ihop en foderstat till min häst?

HÄSTEN

Ras: SvHbl
Född: 2002
Kön: Sto
Vikt: ca 500 kg, normalfödd.
Mankhöjd: ca 161 cm
Uppstallning: Hage ca 8 timmar/dag, resten av dygnet i stor box förutom vid motionering.
Arbete: Hästen är nyligen inriden och rids därför inte mer än ca 40 min/pass, 3-4 dgr/vecka. Passen består av ca 25 min skrittarbete och 15 min travarbete.

HÖET

1:a skörd från 2005

TS 84%

8,1 MJ /kg foder
50 g Smbrp /kg foder
3,2 g Ca /kg foder
1,7 g P /kg foder
0,7 g Mg /kg foder
17,1 g Ka /kg foder

Ca/P = 1,9
Smbrp/MJ = 6,2

ANDRA FODERMEDEL ATT TILLGÅ:

Havrekross
Kornkross
Betfor
Foderkalk
Krafft Miner Röd
Krafft Miner Blå

Hästen står på halm och äter något kg/dygn.

Jättetacksam för snabba svar!!
 
Sv: Hjälp med foderstat!!

Läs forumets regler... Inga foderstater för enskilda hästar...

PM:ar dig...
//marti
 
Sv: Hjälp med foderstat!!

Oops! Hade jag ingen aning om! :crazy: Var så länge sedan jag var här och sist fanns det nog inga såna regler. Sorry till alla!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 979
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Hejsan Jag behöver lite hjälp med hur jag ska tänka kring min hästs foderstat:) hon är en lättfödd fjordhäst som tidigare varit i...
Svar
18
· Visningar
1 262
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 637
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 367
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp