• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Simpsons
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 888
S

Simpsons

Har ett kallblod. Bantat ner tro det eller ej men 110kg. Har haft en gaffelbands skada och därefter gått som ridhäst (lite) grann. Och nu har jag börjat träna igång han igen men har kommit till stadiet där det står still, skulle ha gått ner 30kg till. Men kommer ingen vart. Kör med tryckvagn, intervaller, backkörning. Men det känns som vi trampar på samma ställe.
Något förslag?

Sv: Bantning!

Svårt att avgöra när man inte ser hästen och/eller vet vad den äter, hur mkt den körs m.m.
Om den inte är hutlöst fet, skulle jag låta det vara, när den kommer igång och ska starta brukar det ge sig iaf.

som giffan säger 30kg "över" är nog inget att bry sig om... Skulle jag vara glad om jag hade på mitt Varmblod:p
Men tänk på att det blir ju muskler när du tränar och det är ju tyngre än fett. Så stirra dig inte blind på vikten..

*OT*

Jag har då aldrig stirrat mej blind på vikten:angel:
Insider skämt - Jari hade "mage" och kalla Chica överviktig:mad:

30kg är väl ingen direkt "hutlös" övervikt i hästsammanhang? Kör på som du gör - muskler väger ju också

Liknande trådar

Körning Hej är lite smått sugen på att skaffa häst igen och har blivit erbjuden en äldre fd travare. den har de senaste 4 åren inte blivit körd... 2 3
Svar
51
· Visningar
10 101
Senast: Cambrie
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 521
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 426
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 560
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka