Baracken 2.0

Nu börjar det äntligen hända lite saker. Byggarna har skickat in nödvändiga konstruktionsritningar till kommunen och efter godkännande ska möte bokas in. :banana:

Nästa helg påbörjas rivningen av vårt bussgarage. :bump: Det ska bli så spännande att se hur tomten verkligen ser ut.
 
Det hände visst lite igår :D
I morgon ska jag ringa kommunen för att kolla så de fått alla handlingar sedan blir det till att boka möte så vi kan börja bygga. :up:

17494440_180073655837518_7204092157618028544_n.jpg
 
Nu har vi varit på tekniskt samråd hos kommunen. Reviderad kontrollplan och reviderad konstruktionsritning har skickats in efter detta. Bara att hoppas de blir godkända denna gången :D

På torsdag ska vi på startmöte hos byggaren sen hoppas jag det inte dröjer för länge innan det börjar grävas här. :up:
 
Möte med byggarna avklarat.
Färdigställandeskydd ska fixas av dem (tar drygt en vecka) sedan kör vi :bump::bump:

Eller ja, kommunen ska ju få kopia på färdigställandeskyddet och ge oss startbeskedet först :p

De räknar med att bygget tar 5 månader. Jag räknar med ett år :angel: men till nästa sommar bör vi alltså vara klara. :banana:
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 498
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 704
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 888
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
596
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp