G
Gullregn
Sv: Barbackagjord
Men när du pratar om bomlös, vilken sort pratar du om då? Pratar du om den som ser ut som en engelsk, den som ser ut som western eller den som jag skulle kalla akademisk?
Jag hörde med en annan tjej som hade köpt en bomlös i den akademiska formen och hennes häst hade tappat massa ryggmuskler pga sadeln... :/
Passar bomlösa även på svankiga hästar då? För min nordis är ganska svankig...
men då tror jag att en bomlös sadel är ett bättre alternativ än en ridgjord för er två, den bomlösa kan inte sitta fel heller, den är mjuk och följsam, enda gången den kan vara dåligt passande är om man har en väldigt smal häst med hög manke.. ridgjorden kan som sagt gör att hästen bygger fel muskler om den inte redan är musklad när du börjar använda ridgjorden..
om sadeln du har är väldigt trasig utvändigt kanske den inte är så bra invändigt heller, är bommen verkligen rak och när stoppades den om senast? :/
men sälj av utrustning och andra saker du inte behöver (hästböcker, minhästtidningar, prydnader, kläder)baka kakor eller bröd och sälj till grannarna, du kan nog fixa ihop lite pengar om du anstränger dig
![]()
Men när du pratar om bomlös, vilken sort pratar du om då? Pratar du om den som ser ut som en engelsk, den som ser ut som western eller den som jag skulle kalla akademisk?
Jag hörde med en annan tjej som hade köpt en bomlös i den akademiska formen och hennes häst hade tappat massa ryggmuskler pga sadeln... :/
Passar bomlösa även på svankiga hästar då? För min nordis är ganska svankig...