Barbackagjord

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Naggur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 994
N

Naggur

Eftersom totton växt ur sadeln så köpte jag igår en barbackagjord att ha tills jag ar råd att köpa ny sadel. Red med den idag, jag e kär:love: Den är helt suverän! Hade lite ångest för att jag inte skulle kunna trava så mycket eftersom jag vill ju inte sitta å dunka i ryggen på han, särskilt inte när de e on unghäst jag har. Men det funkar ju fan bättre att rida lätt med den än va de gjorde me sadeln=) å nej jag tar inte stöd i stigbyglarna. å klättrade i skogen gjorde vi me. å man får ju helt suveränt stöd av den så man kan klättra nerför utan att hamna på halsen på hästen. Jag e skitglad att jag köpte den=) Mitt bästa köp nånsin=)
Jag rekomenderar den varmt! Jag har köpt min på lillhästen, den med handtag. Vet inte hur andra gjordar e men denna va bra i alla fall=)

Sv: Barbackagjord

Håller helt med. Både jag och mina barn rider nästan bara på gjord nu. Ungarna tyckte att det var toppen från första dagen, att kunna rida ut och rida på som vanligt och nästan helt barbacka.

Jag hade däremot lite svårt att vänja mig, för dålig balans. Men efter lite träning så rider jag också helst på ridgjorden. Mycket ute i skogen.

Mitt islandssto har också fått mycket bättre gångarter efter vår att ha blivit riden mycket barbacka eller med gjord.

De kändes redan nu första gången mycket bättre i alla gångarter. töltade inte dock men han längde steget och var mycket mer avslappnad i alla tre gångarter=)

ohh, en sån snackar min mamma om att köpa. Men jag är lite skeptisk. Men man kanske ändrar sig när man väl testat :D

som jag då=) men 250 spänn e inget å grina över om man inte gillar den. värre om man går å köper en sadel för flera tusen...

Har du ingen bild att visa, eller länk så man får se hur den ser ut, underverket! :)

/cj

nä ingen egentagen bild. men om du går in på www.lillhastenistav.se och klickar på nätbutik och sen islandsspecial. där finns den både med och utan handtag. jag har den med... kan försöka ta bild nån dag.

Liknande trådar

Utrustning Sonen har väll alltid suttit på häst någon gång då och då sedan han föddes (ett par minuter åt gången typ) men senaste veckan har han...
Svar
9
· Visningar
4 534
Senast: pulkaskurk
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 572
Ekonomi & Juridik Risk för att det blir en lång historia. Jag köpte en fyraårig häst från tyskland förra året. Jättefin och vi funkar bra ihop, alla... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
16 317
Senast: SusieQ
·
H
Däggdjur För två år sen köpte jag en liten chinchilla och blev helt såld på den,så förbanand mysiga djur,blev så sugen på o köpa en till...
Svar
9
· Visningar
3 185
Senast: Poxz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka