Halvan

Trådstartare
Hej!

Jag och pojkvännen planerar att ge oss iväg på en resa i Augusti.
Jag var sugen på kombinationen mellan större stad men ändå kunna bada. Barcelona kändes då som ett självklart val även om jag inte har någon vidare koll.

Vad tycker ni om Barcelona? Är det värt ett besök?
Hur dyrt är det att äta/dricka/turistiga saker/gå ut osv?
Vad får man inte missa?

Samt har ni tips på några bra och billiga hotell?

Så ös in era allra bästa Barcelona tips nu! :)
 
Sv: Barcelona

Jag gillade Barcelona, mycket trevlig stad!
Priserna är väldigt varierande beroende på var man är. Äter man på Ramblan så får man sämre mat till dyrare pris än om man letar sig bort från värsta turiststråken.
Vi bodde på ett hotell som heter La Arc La Rambla, helt ok hotell, läget är perfekt men det ingår inte frukost.

När vi var där så förutom att hänga på stranden var vi på zoo, akvarium, picassomuseet, tittade på Sagrada Familia. Det finns massor att se och göra där.
 
Sv: Barcelona

Jag och sambon flyger till Barcelona på söndag, så förhoppningsvis kan jag dela med mig av lite tips efter vår semester :)

Jag har inhandlat en smidig liten reseguide men vi har inga egentliga planer. Blir 5 dagar där, och jag skulle tro att vi förutom att vara lite på stranden också kommer besöka några museum (Picasso, Miró, Dali (något utanför, dock)), titta en hel del på arkitekturen & förstås Sagrada Familia, och rent allmänt äta gott. Efter tips från en vän står ett besök på en stor saluhall på Ramblan också på listan, samt kanske att åka ut från stan upp i bergen :)

Vi bor på ett hotell mitt på Ramblan, bra läge och hyfsat pris (inte hutlöst dyrt och inte billigt :p ) Frukosti ngår inte, men det verkar vanligare att det är så än tvärtom, i Barcelona, som jag förstår det.
 
Sv: Barcelona

Ååååh, ska ni till Figueres? :) Jag älskade att vara där!! Tågen var grymt obekväma men SÅ värt att ta sig dit.
 
Sv: Barcelona

Ja, kanske :) Inget bestämt egentligen, men jag är ganska sugen på att åka dit, både för Dalimuséet men också för att det verkar vara ett jättemysigt ställe att strosa runt på!
 
Sv: Barcelona

Det är väldigt värt att åka dit, det är så otroligt coolt och gillar man Dalí är det ett måste!

Men, det tar sin lilla stund att ta sig dit så är man inte helt övertygad så kanske man borde skippa. Vi tog nästan en heldag där men så tog jag tid på mig i museet och vi åkte nog inte från Barca förrän vid elva eller nåt.
 
Sv: Barcelona

Tack för alla svar, Barcelona låter underbart!
Får bli det nästa gång, vart Lagos i Portugal den här gången. Pojkvännen föredrog lugna stränder framför storstadspuls och han vann den här gången.

Men åter igen tack för tipsen!
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
668
Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 890
Senast: ameo
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 148
Senast: Klara
·
Fritid Vi åker till Halland i sommar. Vi har aldrig semestrat i den delen av landet tidigare så nu är det dags! Ge mig dina bästa tips på...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 393
Senast: golit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp