Barefootsadlar

Sv: Barefootsadlar

Nej, inga knästöd alls... vilket var superjobbigt i början. När jag vande mig vid westernfendrarna dock så behövdes inga knästöd längre, så jag saknade dem inte faktiskt.

Hjälp mig nu - vad är fendrar? Har bara haft sådana då jag la till med min fina segelbåt för hundra år sedan. Uppblåsbara i stark plast...

Det finns inga knästöd, men problemet är inte knästöden, är van vid islands- och westernsadlar och där har man ju inga knästöd.
Problemet är att sitsen är liksom platt, det är väldigt svårt att hålla sig kvar om hästen börjar busa.
Fitform har bättre sits, liksom Torsion, för de är inte uppbyggda sas vid fram- och bakvalv.

Jag kände en stadigare och säkrare känsla i Cheyennen, troligen för att jag kom åt och var närmare hästen i den. Men det är nog väldigt individuellt.

Hmm. Jag får väldigt ont i knäna av mina stigläder. Vet inte varför!
Det ÄR ju faktiskt i min Barefootsadel, får inte ont i Fitform, även om jag har samma stigbyglar och stigläder.
Har iofs bytt ut skorna också..

Liknande trådar

Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 499
Senast: skiesabove
·
Utrustning Funderar på att investera i boxmattor, ni som har eller har haft, vad är era erfarenheter? Går det åt mindre strö eller lika mycket men...
Svar
17
· Visningar
1 277
Senast: Marita73
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
420
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Borlänge?
  • Eurovision 2025
  • Positiva tråden del 2

Hund, Katt, Andra Djur