Barfota boots???

Hera

Trådstartare
Funderar på ett par såna här boots. Easy Boots Epics har jag förstått att många gillar.

Nu hittade jag i den lokala ridsportbutiken här ett par boots som heter Easy Boots från Hansbo Sport.

Är det nån som har erfarenheter av dem, priset är ungefär det samma....

Sv: Barfota boots???

Jag vill också ha tips på bra boots. Vill veta om det finns några andra än Easy boots, Boa och Old Mac´s.

Dessa från hansbo hade som tre vassa piggar på båda sidor invändigt. Har alla boots det så???

Det där låt jätteskumt. :crazy: Vassa piggar inuti??

Jag har Boa boots till min häst, är väldigt nöjd!!!! :bow:

Japp det var de jag lånade hem :)

Vad är det då för skillnad mellan Easy Boots och den vidareutvecklade Epics?

Dom nya har en sk. gaiter bak. Gjord i neopren ocg fästs med kardborre runt karleden. Förhindrar att skon trillar av och att det kommer in skräp.

Har fram till båda mina och är jättenöjd.

Rekommenderas varmt. Har provat flera modeller och dom här har klart bäst design.

Vet att någon haft problem med dessa skor på bakhovarna om hästen går och släpar hovarna i marken. Nåt problem med spännet då.
Jag använder som sagt bara fram. ev. får jag köpa till bakhovarna till vintern om det behövs brodd.

Jag har iallafall precis beställt ett par Epics nu. Håller tummarna för att dom ska funka bättre att få på än Boa! Börjar bli lite tråkigt att rida samma vända varje gång bara för att det är grusväg överallt annars.. :cool:

Okej, vi får utvärdera här sen när vi har fått prova dom då. Hoppas, hoppas att dessa går att få på hovarna! :)

Hej!

Här kan du köpa boots!
Webshop

Jag har köpt Easy Boot Epics till mina shettisar och dom är jättebra!
Material och kvalite är troligen samma i alla storlekar därför blev mina boots (Easy Boot Epics storlek 0000 (pony)) väldigt stabila! Nästan lite klumpiga! Men dom kommer att hålla länge åt småhästarna! :D

För nått år sen köpte jag Easy Boot till min fjording (storlek 3) och dom tycker jag är lite veka, fast det blir ju bättre stötdämpning då dom mkt små bootsen annars är stenhårda!

Mvh Lisa

Jag har beställt storlek 2 till min fjording, så jag hoppas dom ska passa. Men det skulle inte förvåna mej ett enda dugg om de inte gör det.. :smirk:
Jag tyckte det var lite svårt att mäta, bredden gick ju bra men längden var svårare.

längden verkar vara väl tilltagen. Ta inte för stor storlek utan är det på gränsen på bredden så är det bättre att se till att hålla efter hovarna ofta än att ta en större storlek för då glappar skorna.

Båda mina har boots som enligt storleksguiden är på gränsen till för små på bredden men de sitter superbra.

Senast ändrad:

Okej, det var ju bra. Då kanske det finns en chans att mina kan passa ändå! Ska sticka upp till brevlådan nu och se om dom har kommit idag!

Fanken oxå, min pålla låg mellan två torlekar och jag beställde den större då det rekomenderades på köpinfon.

Sen läste jag på en annan sida att man skulle välja den mindre äsch...

Dom hade inte kommit än, då får jag vänta till på måndag.. :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 289
Utrustning Jag undrar om någon här kan förslå ett par barfota boots till min nya häst som normalt går barfota utan problem. Men på vissa...
Svar
4
· Visningar
589
Senast: skiesabove
·
Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
890
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 224
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka