Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Rekommenderas varmt. Har provat flera modeller och dom här har klart bäst design.
Vet att någon haft problem med dessa skor på bakhovarna om hästen går och släpar hovarna i marken. Nåt problem med spännet då.
Jag använder som sagt bara fram. ev. får jag köpa till bakhovarna till vintern om det behövs brodd.
Jag har iallafall precis beställt ett par Epics nu. Håller tummarna för att dom ska funka bättre att få på än Boa! Börjar bli lite tråkigt att rida samma vända varje gång bara för att det är grusväg överallt annars..
Jag har köpt Easy Boot Epics till mina shettisar och dom är jättebra!
Material och kvalite är troligen samma i alla storlekar därför blev mina boots (Easy Boot Epics storlek 0000 (pony)) väldigt stabila! Nästan lite klumpiga! Men dom kommer att hålla länge åt småhästarna!
För nått år sen köpte jag Easy Boot till min fjording (storlek 3) och dom tycker jag är lite veka, fast det blir ju bättre stötdämpning då dom mkt små bootsen annars är stenhårda!
Jag har beställt storlek 2 till min fjording, så jag hoppas dom ska passa. Men det skulle inte förvåna mej ett enda dugg om de inte gör det.. :smirk:
Jag tyckte det var lite svårt att mäta, bredden gick ju bra men längden var svårare.
längden verkar vara väl tilltagen. Ta inte för stor storlek utan är det på gränsen på bredden så är det bättre att se till att hålla efter hovarna ofta än att ta en större storlek för då glappar skorna.
Båda mina har boots som enligt storleksguiden är på gränsen till för små på bredden men de sitter superbra.
Hundavel & Ras
Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...