Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne nr 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne nr 3

Det finns ett utländskt forum där hovslagare och hästägare kan utbyta meningar i seriösa trådar. Bl a finns en tråd där hovslagare hjälper hästägare som vill ha sina hästar barfota: Farriers Helping Horse Owners Interested In Maintaining Their Horses Barefoot Only

http://www.horseshoes.com/forums/

Något sådant vore trevligt om det kunde fungera även här.
 
Sv: Barfota, verkning, metoder, och annat i samma ämne nr 3

Jag är medlem på flera liknande forum allt från f.d.travare, mustanger och hovvårdsforum i USA. Skillnaden är att man i stort sett aldrig går in och påstår att någon är "idiot" för att man gör på ett visst sätt och man håller som regel diskussionerna på ett mycket artigt plan. Det är trevligt att skriva i dessa forum och man lär sig massor.

Hittills har jag inte hittat något motsvarande här i Sverige, tyvärr :crazy:

Mycket intressant forum du länkade till och jag ska visa den för min hovis...som är mycket skicklig vad det gäller både skor och barfota;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 555
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 971
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 304
Senast: Sandora
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 805
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp