M
Mithra
min kille är snart 9 månader, till han var 7 månader var det bara att lägga honom i sängen, så låg han där och småpratade lite med sig själv sedn somnade han, han har alltid sovit hela nätterna sedan han var 3 månader. men då ändrade det sig, det var väl seperationsångesten som kom in, jag fick börja sitta där bredvis sängen tills att han somnade, man behövde inte prata eller så, bara vara där, så sov han på 10 minuter. Nu har han lärt sig ställa sig upp, och det är krig varje kväll, han kan vara hur trött som helst men sova ska han inte....så fort han når kudden är han klarvaken...han resr sig, jag lägger honom, hen reser sig, osv i all evighet. han har inte kommit på hur man sätter sig igen så man kan inte bara lämna honom där, dessutom börjar han skrika och gråta då, det kan jag inte heller lyssna på...
5 minutersmetoden är inget för mig, men nu tar det tid.
Han har ingen tid att passa men jag har 5 hästar som väntar på kvällsmat, så det är lite jobbigt just nu, speciellt när mannen jobbar borta.
Hur har ni andra gjort? Alla tipps och råd mottages tacksamt.... han brukar vakna sedan igen efter några timmar men det brukar inte vara några problem, då lägger jag mig själv så jag lyfter över honom till oss, och då sover han hela natten. kanske fel det med, han vet ju inte vart han ska vara, men jag vill helst att han somnar i sin säng iallafall, har ingen lust att lägga mig vid 19-20 själv på kvällarna..
Han har ingen tid att passa men jag har 5 hästar som väntar på kvällsmat, så det är lite jobbigt just nu, speciellt när mannen jobbar borta.
Hur har ni andra gjort? Alla tipps och råd mottages tacksamt.... han brukar vakna sedan igen efter några timmar men det brukar inte vara några problem, då lägger jag mig själv så jag lyfter över honom till oss, och då sover han hela natten. kanske fel det med, han vet ju inte vart han ska vara, men jag vill helst att han somnar i sin säng iallafall, har ingen lust att lägga mig vid 19-20 själv på kvällarna..