Barnaskaran

Bukefalos 30 år!

Har du barn?

• Ja

Röster: 141 48,5%
  • Nej

Röster: 150 51,5%

• Antal omröstningsdeltagare
    291
"Du behöver inte uppfostra honom". Tvärarg på en millisekund.

Så jag bemötte inte alls utan körde grå-stenmetoden.
Åh herregud, jättekonstigt, du ville ju säkert bara interagera med honom.

Fattar precis, jag kör grå sten på alla djur på min mans sida. Möjligen puttar bort en tass om den är nära. Älskar djur men det är bara inte värt det att bli tjatad på i den graden oerhört stressande. Djurägaren klarar inte prata med någon om någon klappar hens hund. Allt fokus är på hunden hela tiden.

Har stött på liknande med kattägare, vissa är helt normala och om katten är nära klappar man den och om den är i knäet likaså. Ägaren säger ingenting utan man pratar om annat och katten går runt och liksom är en katt.

Andra ägare kan inte släppa katten, det går inte att hålla en normal konversation. Nu är den på TVn bort från TVn, nu är den på bordet, bort från bordet, du kan inte klappa så (spinner) du måste klappa så, du måste göra så. Kom kisse, inte under soffan, du får inte vara där, var inte där, var inte där. Stör inte gästen nu kisse, höhö ja du är ju allergisk, det är därför hen är hos dig, bort från allergiska gästen kisse. bla bla bla.

Vissa föräldrar är ju så med barn också som den du mött :laugh: man får krupp.

Bäst inte röra kisse och om den kommer nära milt fösa bort och bäst gråstena ungen.

Trist för barnet men men.

Jag tycker ju ofta hundar är läskiga, har tidigare haft en väldigt jobbig hundfobi som botades av världens finaste gråhund.
Nu är det just hundar som hoppar, skäller och är "burdusa" jag tycker är läskiga. Trots det blev jag superbra kompis med en terriertik som var allt jag tycker är läskigt för några somrar sedan.

Hon lärde sig ganska snabbt att jag är en kul person men hoppar man, skäller och är bufflig vill inte jag vara med. Resultatet var att hon var så med precis alla andra, men med mig travade hon fram med sin leksak, satte sig och tittade på mig och så lekte vi tillsammans sen. Jag blev hennes favoritperson den sommaren :angel:
Så det funkar ju även om de inte är vana vid hur en viss person hanterar dem. Men då är jag ju bara hundrädd, jag gillar egentligen hundar jättemycket paradoxalt nog.
Absolut. Jag tänker också att det potentiellt är skillnad på en hund som hoppar och är burdus som väger 6 kilo jämfört med 20+ kilo. Mina hundar är små, därav att de får komma upp på min nivå.

Men, min ena skulle jag inte rekommendera som bra individ att påbörja en resa att vara mindre rädd. Hon har lite ADHD och är överallt och ingenstans. Då är den andra individen bättre - men hon är istället sällan intresserad av folk som hon inte känner. Hon är mattes hund helt enkelt.

Åh herregud, jättekonstigt, du ville ju säkert bara interagera med honom.

Fattar precis, jag kör grå sten på alla djur på min mans sida. Möjligen puttar bort en tass om den är nära. Älskar djur men det är bara inte värt det att bli tjatad på i den graden oerhört stressande. Djurägaren klarar inte prata med någon om någon klappar hens hund. Allt fokus är på hunden hela tiden.

Har stött på liknande med kattägare, vissa är helt normala och om katten är nära klappar man den och om den är i knäet likaså. Ägaren säger ingenting utan man pratar om annat och katten går runt och liksom är en katt.

Andra ägare kan inte släppa katten, det går inte att hålla en normal konversation. Nu är den på TVn bort från TVn, nu är den på bordet, bort från bordet, du kan inte klappa så (spinner) du måste klappa så, du måste göra så. Kom kisse, inte under soffan, du får inte vara där, var inte där, var inte där. Stör inte gästen nu kisse, höhö ja du är ju allergisk, det är därför hen är hos dig, bort från allergiska gästen kisse. bla bla bla.

Vissa föräldrar är ju så med barn också som den du mött :laugh: man får krupp.

Bäst inte röra kisse och om den kommer nära milt fösa bort och bäst gråstena ungen.

Trist för barnet men men.
Ja min tanke var bara att interagera med honom, kanske leka lite tillsammans. Men NOPE.
Katter låter jag vara. Jag pratar för mycket hund med min kropp så katter brukar attackera mig rätt omgående 😅

Absolut. Jag tänker också att det potentiellt är skillnad på en hund som hoppar och är burdus som väger 6 kilo jämfört med 20+ kilo. Mina hundar är små, därav att de får komma upp på min nivå.

Men, min ena skulle jag inte rekommendera som bra individ att påbörja en resa att vara mindre rädd. Hon har lite ADHD och är överallt och ingenstans. Då är den andra individen bättre - men hon är istället sällan intresserad av folk som hon inte känner. Hon är mattes hund helt enkelt.

Ja min tanke var bara att interagera med honom, kanske leka lite tillsammans. Men NOPE.
Katter låter jag vara. Jag pratar för mycket hund med min kropp så katter brukar attackera mig rätt omgående 😅
Jag tycker det jobbigaste med hundar som hoppar är ägaren som bara -men neeej du fåår inte Putte du fååår inte hoppa (med lågmälda olyckliga mjukrösten), då skäms man över att man inte lyckas se till att deras hund inte hoppar på en :rofl: och omedvetet redan förstärkt genom att ha reflexmässigt klappat den när den hoppade.

Jag ehum relaterat till tidigare trådar kanske, älskar bondkatter, men har svårt att läsa raskatter, speciellt de som ska vara mer hundiga.

Liknande trådar

• AITAH?
  • Gubbar på internet
  • Begreppet Ekonomisk tillväxt
  • AI-skrivna texter på Facebook

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat