Åh herregud, jättekonstigt, du ville ju säkert bara interagera med honom."Du behöver inte uppfostra honom". Tvärarg på en millisekund.
Så jag bemötte inte alls utan körde grå-stenmetoden.
Fattar precis, jag kör grå sten på alla djur på min mans sida. Möjligen puttar bort en tass om den är nära. Älskar djur men det är bara inte värt det att bli tjatad på i den graden oerhört stressande. Djurägaren klarar inte prata med någon om någon klappar hens hund. Allt fokus är på hunden hela tiden.
Har stött på liknande med kattägare, vissa är helt normala och om katten är nära klappar man den och om den är i knäet likaså. Ägaren säger ingenting utan man pratar om annat och katten går runt och liksom är en katt.
Andra ägare kan inte släppa katten, det går inte att hålla en normal konversation. Nu är den på TVn bort från TVn, nu är den på bordet, bort från bordet, du kan inte klappa så (spinner) du måste klappa så, du måste göra så. Kom kisse, inte under soffan, du får inte vara där, var inte där, var inte där. Stör inte gästen nu kisse, höhö ja du är ju allergisk, det är därför hen är hos dig, bort från allergiska gästen kisse. bla bla bla.
Vissa föräldrar är ju så med barn också som den du mött
Bäst inte röra kisse och om den kommer nära milt fösa bort och bäst gråstena ungen.
Trist för barnet men men.