Bukefalos 28 år!

Barnmatsburk

Sv: Barnmatsburk

En jobbarkompis till min mamma tyckte att det var supertråkigt att laga mat så när hennes man var borta och hennes barn var små så åt dom varsin barnmatsburk till kvällsmat. Så du är inte ensam :)
 
Sv: Barnmatsburk

Äh raderat. Jag måste inte förklara hela mitt liv.

Barnmaten var för att det var gott, inget annat. För att jag skulle ÄTA och inte strunta i det. Vilket jag faktiskt kan inse är ett bättre alternativ.
 
Sv: Barnmatsburk

Haha, yeah, någon vill vara med i min klubb. ;)

Jag har också alltid gillat barnmat :d Fast uppvärmd ;) Du kan väl komplettera med någon frukt eller lite sallad som inte behöver värmas, för det känns inte som att en vuxen människa står sig särskilt länge på bara en burk barnmat.

(Sen gick även mina tankar till tråden som Niphedril länkade till, men ska försöka respektera din önskan att inte blanda in det i denna tråd.)
 
Sv: Barnmatsburk

Tja, det är ju säkert mycket bättre än tex en risifrutti (som väl iofs när jag tänker efter är bland det värsta man kan äta). Det lär definitivt inte vara farligt. Så ät på om du vill. Däremot tror jag inte det är nyttigare än en skiva surdegsbröd med ost eller havregrynsgröt och mjölk.
 
Senast ändrad:
Sv: Barnmatsburk

Tja, det är ju säkert mycket bättre än tex en risifrutti (som väl iofs när jag tänker efter är bland det värsta man kan äta)
På vilket sätt då?
 
Sv: Barnmatsburk

Tack för att du tillade det, tråden hade inte blivit komplett annars.
Och jag får inte gilla "gräsligt smaklös" mat eller? :p
 
Sv: Barnmatsburk

Jag vill sluta äta mackor, eftersom jag har ett konstigt förhållande till dom, men det stämmer säkert det du säger. :)
Och havregrynsgröt käkar jag varje morgon, så det blir trist att käka det fler gånger, tycker jag. :D
 
Sv: Barnmatsburk

Risifrutti är ju sjukt sött. inte bara sylten utan även gröten är jäkligt söt. mer som en efterrätt.
 
Sv: Barnmatsburk

du behöver ju inte äta mackor hela tiden(verkar som om man läser den andra tråden att du lever på det...) utan gör en sallad med ex kyckling, sallad, fetaost, tomat, gurka, majs, sen har du med dig en liten burk dressing. Mättande och gott +nyttigare än både mackor och barnmatsburkar...

sedan: tränar du något? du kanske behöver gå till en dietist och få råd om vad du borde äta?(med tanke på den andra tråden där du faktiskt vill gå ner i vikt...)
 
Sv: Barnmatsburk

Ta inte allt så bokstavligt ;) gift och rent godis och en hel massa annat är såklart värre. Men risifrutti är väl ilvitt ris blandat med socker och ngt gegg med praktiskt taget lika mycket extrasöt sylt till. Så då antar väl i alla fall jag att två vita rostmackor med smör och marmelad ligger betydligt högre på näringslistan.:p Kort sagt, risifrutti är kanske inte det värsta bland godis och efterrätter, men när det gäller "mat" vilket är nischen de verkar söka sig in på så vette sjutton.
 
Senast ändrad:
Sv: Barnmatsburk

Jag såg det i din andra tråd, skrev något om att då var ju barnmat faktiskt rimligt och betydligt bättre. Sedan strök jag det eftersom du inte ville ha den tråden inblandad.
 
Sv: Barnmatsburk

Jag tar det inte alls bokstavligt utan undrade bara vad som gör Risifrutti värre än nåt annat mellanmål. Det var allt.
 
Sv: Barnmatsburk

jag tycker det borde klassas mer som efterrätt utan egentligt näringsinnehåll, inte som mellanmål, som är menat att hjälpa kroppen att hålla ett stabilt blodsocker till nästa måltid.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 973
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 818
Senast: fejko
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 270
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 896
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp