Bukefalos 28 år!

Har för mig att det var det som hette 500 hos oss. Jag håller med, det var ett jättebra kortspel. Jag gillade det även som vuxen.



Vi hade något annat spel som liknade Finans och spelade även det utan pengar. Så himla intressant då :D

Jag var en riktig ensamvarg redan som liten så jag spelade många spel ensam. Jag var båda spelarna. Funkade alldeles utmärkt. :D
500 spelades hos min mormor. Jag har i vuxen ålder tolkat det som en förberedelse inför den obligatoriska bridgen? Salig mormor hann dock möta sin skapare innan uppfostran nådde fram till bridge.

Finans, Monopol etc spelades inte i mitt föräldrahem av ideologiska skäl, och inte hos mormor och morfar av estetiska.

Utan pengar hade det kanske kunnat passera, men det blir lite svårt att se vad det går ut på då.
 
500 spelades hos min mormor. Jag har i vuxen ålder tolkat det som en förberedelse inför den obligatoriska bridgen? Salig mormor hann dock möta sin skapare innan uppfostran nådde fram till bridge.

Finans, Monopol etc spelades inte i mitt föräldrahem av ideologiska skäl, och inte hos mormor och morfar av estetiska.

Utan pengar hade det kanske kunnat passera, men det blir lite svårt att se vad det går ut på då.

500 spelade vi som galningar när jag var liten. Och Chicago, som jag har för mig är en variant på poker.
 
Du har ju redan handlat, men ville bara säga att just Magic Tower är mkt populärt här hemma, dottern fick det som femåring (sex nu) och spelar det ofta!
 
Trivial persuit för barn... Fast kanske barnet kan bli lite äldre först..
Plockepinn?
Othello gillade jag i, kanske något äldre men, typ den åldern
 
Åh 500 spelades alltid när farfar kom på besök. 500, en massa öl o whiskey, sena kvällar och så obligatorisk rökpaus. Ett par av mina bästa barndomsminnen! (Nä. Mina föräldrar tänker inte på BARNEN, farfar var ju dansk :D)
 

Liknande trådar

Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 099
Senast: Mirtai
·
Fritid Vi tänkte besöka Gotland (på försäsongen) i sommar med vår 4-åring. Vår första gång där! Tips på vad vi inte får missa och plats som är...
Svar
1
· Visningar
245
Senast: Karfitsa
·
Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
992
Senast: enough
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
846
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp