Bukefalos 28 år!

Någon som har tips på bra spel som 4-5-åringar kan spela med sina föräldrar?

Funderar på ett som heter The magic tower men det kanske är för svårt för 4-åringen? (Dessutom gillar jag inte att det går ut på att rädda prinsessan :meh:)
Haha, vår 4åring har blivit helt beroende av pokervarianten Chicago. Hon som annars är en oerhört usel förlorare tycker det plötsligt inte alls är någon fara att förlora i just Chicago. :D

The magic Tower vet jag inget om, men vi brukar spela Fia med knuff, memory eller Bamsespelet.
 
Min partner - som ju är något av en expert på området - rekommenderar Troll Trail. Även jag som ogillar spel, tycker att det ser trevligt ut. Och så finns ett spel som heter Spöktrappan, som också ska vara trevligt, enligt partnern.
 
Lusen är populärt här, BARNET kan spela med oss eller med kompisar. Enkelt men roligt.

Åh, LUSEN!!!! Det hade farmor, om jag inte minns fel. Ja, så var det!

53f25e22035fa.jpg


Sorry @mandalaki - ser att du redan hittat rätt i djungeln men var tvungen att svara! :)
 
Min partner - som ju är något av en expert på området - rekommenderar Troll Trail. Även jag som ogillar spel, tycker att det ser trevligt ut. Och så finns ett spel som heter Spöktrappan, som också ska vara trevligt, enligt partnern.
Hade redan handlat men ska komma ihåg dem! De där battingarna fyller år stup i kvarten ...
 
Vanliga hederliga Memory är ett utmärkt spel där man tydligen är som oslagbarast vid 5 års ålder. Små barn klår regelbundet samtliga vuxna, vilket är rätt kul! Finns i alla tänkbara versioner.
 
Haha, ja - antingen fanns det kvar från pappas barndom - han är född 1950 - eller mina kusiners, äldsta på den sidan född '66 tror jag.
Jag är född tidigt 80-tal och vi hade det där hemma, inköpt till oss och inte ärvt tror jag... Så det kan ha sålts så sent.

När ni skrev labyrint trodde jag först det var spelet The aMazeing labyrinth som jag hade som liten som åsyftades, mindes det inte alls som jättebra men helt ok :-D
 
Jag är född tidigt 80-tal och vi hade det där hemma, inköpt till oss och inte ärvt tror jag... Så det kan ha sålts så sent.

När ni skrev labyrint trodde jag först det var spelet The aMazeing labyrinth som jag hade som liten som åsyftades, mindes det inte alls som jättebra men helt ok :-D

Ja, jag tänkte på denna utgåvan som ser väldigt 50-tal ut, tycker jag. Men det är möjligt att de behöll designen av @Retro - skäl ;)
 
Ja, jag tänkte på denna utgåvan som ser väldigt 50-tal ut, tycker jag. Men det är möjligt att de behöll designen av @Retro - skäl ;)
Jag kände också igen bilden - exakt den urgamla versionen hade jag som barn....! Rackarns att jag inte har kvar den. Jag minns till och med känslan när man satte fast benen på lusen (eller syrsan som jag tror det är...). Nostalgi gånger tusen!!
 
Jag kände också igen bilden - exakt den urgamla versionen hade jag som barn....! Rackarns att jag inte har kvar den. Jag minns till och med känslan när man satte fast benen på lusen (eller syrsan som jag tror det är...). Nostalgi gånger tusen!!
Jag minns också känslan! Men jag gillade det aldrig. Vårt var nog väldigt gammalt och välanvänt för det höll ihop dåligt, särskilt benen lossnade hela tiden :down:

Jag gillade min storasysters Monopol. Hon, pappa och jag spelade. Men eftersom jag ännu inte kunde räkna och dessutom var kopiöst bortskämd så spelade vi utan pengar. :banghead: Arma syrran vad hon fick stå ut med ... :(
 
Jag gillade min storasysters Monopol. Hon, pappa och jag spelade. Men eftersom jag ännu inte kunde räkna och dessutom var kopiöst bortskämd så spelade vi utan pengar. :banghead: Arma syrran vad hon fick stå ut med ... :(
Det påminner om det trevliga sällskapsspelet "schack med andra regler" som min son ville spela i späd ålder. Det gick till så att man planlöst flyttade runt pjäserna på schackbrädet tills sonen deklarerade att han hade vunnit.

Ett fantastiskt spel, verkligen!
 
Det påminner om det trevliga sällskapsspelet "schack med andra regler" som min son ville spela i späd ålder. Det gick till så att man planlöst flyttade runt pjäserna på schackbrädet tills sonen deklarerade att han hade vunnit.

Ett fantastiskt spel, verkligen!
Men då var vårt Monopolspelande en mycket större utmaning! Vi slog tärning och flyttade runt. Ibland hamnade man i fängelse! Hur det avgjordes vem som vann minns jag dock inte. Sannolikt var det jag som vann.
 
Som barn spelade jag mest kort! Med min mamma, som var suverän på alla möjliga "vuxna" kortspel. Min egen favorit var Gin Rummy. Åh vad jag saknar det!!
 
Jag minns också känslan! Men jag gillade det aldrig. Vårt var nog väldigt gammalt och välanvänt för det höll ihop dåligt, särskilt benen lossnade hela tiden :down:

Jag gillade min storasysters Monopol. Hon, pappa och jag spelade. Men eftersom jag ännu inte kunde räkna och dessutom var kopiöst bortskämd så spelade vi utan pengar. :banghead: Arma syrran vad hon fick stå ut med ... :(

Jag gillade också Monopol när jag var liten. Och Nya Finans, av alla spel! Minns att pappa och jag spelade det när han vabbade.
 
Som barn spelade jag mest kort! Med min mamma, som var suverän på alla möjliga "vuxna" kortspel. Min egen favorit var Gin Rummy. Åh vad jag saknar det!!

Har för mig att det var det som hette 500 hos oss. Jag håller med, det var ett jättebra kortspel. Jag gillade det även som vuxen.

Jag gillade också Monopol när jag var liten. Och Nya Finans, av alla spel! Minns att pappa och jag spelade det när han vabbade.

Vi hade något annat spel som liknade Finans och spelade även det utan pengar. Så himla intressant då :D

Jag var en riktig ensamvarg redan som liten så jag spelade många spel ensam. Jag var båda spelarna. Funkade alldeles utmärkt. :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 972
Senast: Mirtai
·
Hemmet Mitt täcke börjar tyvärr sjunga på sista versen och jag funderar på att investera i ett nytt. Efter lite googlande inser jag att...
Svar
17
· Visningar
636
Senast: Trott
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 790
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en 3-åring hane, som vi funderar på att para. Har kikat runt lite grann, men inte riktigt förstått hur jag går till...
Svar
5
· Visningar
1 149
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp