Bukefalos 28 år!

Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Ska du ha en sittvagn till en bebis? Eller hur menar du? Jag bytte från liggdel vid 6 månader, då barnet började krypa.

Nej :). Men vi har en liggvagn, Emmaljunga City Cross som fungerar fint. Dock har sittdelen gått sönder och för att få tag på en ny sittdel måste man köpa hela vagnen ny (förutom liggdel), vilket känns onödigt eftersom chassit är helt. Så just nu velar vi mellan att köpa en helt ny duovagn eller bara en annan sittvagn som är mer bäbisvänlig som lillen kan sitta i från 5-6 månaders ålder, eller när det nu blir.

Så det jag egentligen skulle skrivit var andra halvåret, eller första halvåret i sittvagn ;).
 
Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Verkligen inte lätt det där med att hitta rätt barnvagn. Speciellt inte när man vill ha bakåtvänt och svängbara framhjul som klarar terräng. Det har som tur är kommit några i år och flera på väg men de är ju nya och de få som finns begangnat är inte jättebilliga ännu.

Själv valde jag brio smile. Den tar sig fram på de flesta ställena och är väldigt smidig och lättkörd. Tar framförallt väldigt liten plats ihopfälld. Dock har jag hört att många med lite större barn upplever sitsen som lite trång och kort i ryggstödet så den behöver nog provas först.

Men egentligen tycker jag det låter som att du är ute efter en easywalker june eller egentligen den nya och något bättre easywalker mini. June borde finnas att få tag på begangnat men har ingen aning om priset.
 
Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Ja då hänger jag med! Men vilken röta!
Trodde nästan att du skulle sätta bebisen upp direkt:p
 
Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Om solan är intressant tror jag helt klart en cam eller en Diva kan funka för er:)
Divan kan man dessutom skifta handtaget på så man får dom stora lufthjulen fram vid körning i besvärligare terräng
 
Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Nya supervikings sittdel ska passa även på citycross chassit och den sittdelen går att beställa separat :) . Den är ergonomisk och jag har förstått att ofta så sitter de riktigt små bebisarna bättre i en sådan.

Annars går det att hitta begangnade emmaljunga sittdelar som passar. Bara vagnen och sittdelen har easyfix så passar de flesta av sittdelarna på citycross
 
Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Ja divan vore kanske något! Jag är tyvärr fortfarande extremt skeptisk till bugaboo överlag då deras design inte riktigt faller mig i smaken:p

Får ändra mig, verkar som man får med både sittdel och liggdel, då kan jag lika gärna ha kvar min gamla då det inte finns plats för en extra liggdel som ligger och skräpar.
 
Senast ändrad:
Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Tack för tipset!

Ännu inte hittat något begagnat, men jag har ju inte spanat så värst länge.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år I sommar ska maken, jag och vår lilla bebis resa till makens familj och tillbringa uppåt sex veckor där. Flyget tar några timmar...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 190
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Inför sonens ankomst köpte vi en begagnad barnvagn av en kompis, Teutonia Mistral S. Den har funkat helt okej i snart 9 månader men den...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 947
Senast: Anemone
·
Småbarn Vi har idag en Britax B-trast älskar vagnen med har den mest för att vi inte visste om 2.5åringen ville åka eller ej. Den går alltså...
Svar
11
· Visningar
758
Senast: Monifa
·
Småbarn Vi har en Brio Smile som vi har varit jättenöjda med. Men sonen får inte plats i sitsen längre, det är för kort sittyta så fäller man...
Svar
6
· Visningar
3 060
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp