YaHilweh

Trådstartare
Vi har idag en Britax B-trast älskar vagnen med har den mest för att vi inte visste om 2.5åringen ville åka eller ej. Den går alltså enkelt att göra till syskonbarn.
Storasyster har noll intresse av att åka vagn. Och sittdelen är ergonomisk, vilket inte funkar då lillasyster vill sova på sida/mage.

Till frågan. Vad för sittvagn vill vi ha?
Krav.

Fullt liggläge
4 hjul, snurrhjul fram
Lätt att fälla ihop
Tar lite plats i bilen
Funkar för oss med långa ben
Ska funka både i stan och grusvägar
 
Vi har idag en Britax B-trast älskar vagnen med har den mest för att vi inte visste om 2.5åringen ville åka eller ej. Den går alltså enkelt att göra till syskonbarn.
Storasyster har noll intresse av att åka vagn. Och sittdelen är ergonomisk, vilket inte funkar då lillasyster vill sova på sida/mage.

Till frågan. Vad för sittvagn vill vi ha?
Krav.

Fullt liggläge
4 hjul, snurrhjul fram
Lätt att fälla ihop
Tar lite plats i bilen
Funkar för oss med långa ben
Ska funka både i stan och grusvägar
Kolla på britax smile, vi är nöjda med den. Emmaljunga har ju bättre vagnar för grusvägar med de tar ju massor med plats i bilen och är tunga.
 
När jag var på Kreta såg jag folk ha olika varianter av Cresent Compact vagnar, nu är vi väldigt nöjda med vår vagn (tung emmaljunga citycross) men hade vi inte varit det hade jag tittat på en cresent. Har ingen egen erfarenhet av dom mer än att dom såg väldigt smidiga ut!
 
Vi har idag en Britax B-trast älskar vagnen med har den mest för att vi inte visste om 2.5åringen ville åka eller ej. Den går alltså enkelt att göra till syskonbarn.
Storasyster har noll intresse av att åka vagn. Och sittdelen är ergonomisk, vilket inte funkar då lillasyster vill sova på sida/mage.

Till frågan. Vad för sittvagn vill vi ha?
Krav.

Fullt liggläge
4 hjul, snurrhjul fram
Lätt att fälla ihop
Tar lite plats i bilen
Funkar för oss med långa ben
Ska funka både i stan och grusvägar
Britax B- motion?
 
Kolla på britax smile, vi är nöjda med den. Emmaljunga har ju bättre vagnar för grusvägar med de tar ju massor med plats i bilen och är tunga.

Smile är i stort sett samma vagn som b-ready. Skillnaden är den ergonomiska. Gillar vagnen i det stora hela. Men söker. Ägor som blir lite mindre att fälla ihop :)
 
När jag var på Kreta såg jag folk ha olika varianter av Cresent Compact vagnar, nu är vi väldigt nöjda med vår vagn (tung emmaljunga citycross) men hade vi inte varit det hade jag tittat på en cresent. Har ingen egen erfarenhet av dom mer än att dom såg väldigt smidiga ut!

Aldrig kört en cresentbbdet ska jag titta på. Tack :)
 
Är den den det inte går att få fotändan plan? Eller hmm vilken är det?

Vi har en b motion plus, den går att fälla upp fotstödet så de blir fullt liggläge. Är jättenöjda men var dyr i inköp. Finns dock modeller som blir mindre i bilen än den men ofta är det då inte fullt liggläge eller justerbart handtag tex.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vi behöver byta vagn. Har en bugaboo men den har ingen fjädring så bebis blir sur så fort man kör på nåt annat än asfalt, och vi går...
2
Svar
23
· Visningar
3 594
Senast: Amk
·
Övr. Barn Inför sonens ankomst köpte vi en begagnad barnvagn av en kompis, Teutonia Mistral S. Den har funkat helt okej i snart 9 månader men den...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 771
Senast: Anemone
·
Småbarn Vi har en Brio Smile som vi har varit jättenöjda med. Men sonen får inte plats i sitsen längre, det är för kort sittyta så fäller man...
Svar
6
· Visningar
3 010
Senast: ako
·
Övr. Barn Om några månader så kommer vår nya familjemedlem till världen och det börjar bli dags att ta tag i barnvagnsinförskaffandet. Men det är...
Svar
19
· Visningar
2 069
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp