Bukefalos 28 år!

Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

AgentCarter

Trådstartare
Jag älskar egentligen min barnvagn som jag har, men den tar verkligen plats överallt, sittdelen i bilen och liggdelen som vi aldrig använder i huset.
Sonen åker sällan vagn numera men ibland vill man ändå ha det alternativet.

Så jag undrar vilka vagnar som tar lite plats, bakåtvända och som har liggläge om de ska sova?

Dessutom vill jag ha rörliga framdäck och gärna i luft (ska gå mycket i skogen).
Och gärna en rimlig begagnadmarknad.
 
Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Nu vet jag att du vill ha en bakåtvänd vagn, där har jag inget bra tips. Möjligtvis babyjogger city versa.

Men om du kan tänka dig en framåtvänd så kan jag rekommendera babyjogger city mini gt.
Jag har storebror till den, city elite. Grymt bra vagn! :)
 
Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Och jag har en babyjogger summit xc som är helt oslagbar i terräng, men tyvärr varken bakåtvänd eller fullt liggläge.

Vi letade vagn med i stort sett samma önskemål som ni men lyckades aldrig hitta något... ska se om jag kommer på vilka det var vi valde mellan.
 
Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Det får du gärna:)

Är en sådan aktiv kille jag har att han antagligen skulle hoppa ur vagnen och stukit innan jag ens hade märkt det:cautious:
 
Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Bugaboo Buffalo:) visserligen dyra, men går att beställa från utlandet eller bygga ihop själv
Har du Facebook kan du nog få bra svar i gruppen "barnvagnar"
 
Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Den är för ny för att det ska finnas en begagnad marknad, min budget är vad jag för får den gamla så ca 2000. Tror de är dyrare i utlandet än så ;)

(dessutom är de fula tycker jag:o)

Men en sådan med rimligare prislapp, ja tack :p
 
Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Jag skulle också föreslå Babyjogger city mini GT, den bör uppfylla dina önskemål förutom bakåtvänd. Jag har en Babyjogger city elite och är väldigt nöjd med den men tror att den är för stor. Man köper nya BJ utomlands mycket billigare, England köpte jag min, för samma pris som en begagnad kostar här.

//Qbaby
 
Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Men en cameleon med vinterhjul att byta till när man ska gå i terräng då?:) Nackdelen med vinterhjulen är att de inte går att ha annat än i låst läge, men i terräng är det ju nästan att föredra ändå.
Vi har en crescent diva som vi varit supernöjda med, enda vi saknat är just möjligheten att byta till terränghjul. Divorna hittar man begagnat.för under 1000-lappen
 
Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Vi går i princip bara i terräng och jag tycker de rörliga framdäcken ger mycket även där.

Behöver jag ens nämna att jag letade i månader innan jag hittade första vagnen för jag är så sjukt petig? :p

Qbaby: Jag ska kolla på den, kanske kan gå om vi väntar med att byta tills efter tvåårsdagen men jag är osäker, vill gärna ha stenkoll på honom.
 
Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

En Tako jumper gt, älskar den men liggdelen som inte används tar för mycket plats här hemma.
Om jag skulle valt till en bebis idag hade jag valt en Tako Lancet, av den enkla anledningen att dess undre korg är bättre. Annars är jag super nöjd.

kl
Tror ni det skulle fungera med sådana här hjul i terräng? http://www.bumbleride.com/strollers/flyer-home.php
Behöver inte nödvändigtvis vara på just den vagnen men verkar finnas lite mer att välja på om de fungerar i terräng.
 
Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Vi har en med sana hjul och det den fungerar inte alls i terräng, hjulen fastnar och det finns ingen fjädring alls.
 
Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Då är det bara att stryka då! Men tack för svaret:)
 
Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Quinny då?:) Minns iof inte om det var rörligt hjul på dem fram
 
Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Kommer bara till startsidan med länken.
Men sök på quinny freestyle, känns som den har det mesta som eftersöks:)
 
Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Nu är jag skittråkig, men det blir nog svårt att hitta något med den budgeten... Förstår dig dock helt och hållet, det borde gå att hitta en begagnad vagn som uppfyller dina kriterier men av någon anledning är det skitsvårt.

Spanade lite på Britax Affinity som verkar uppfylla dina önskemål, men den är nog ganska ny så frågan är om den finns begagnad än?

Beemo kanske kan vara något?
 
Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Jodå, utomlands går det ;) Den jag länkade till (som inte fungerade) går på 2500 (helt rimligt) dock är frakten då osäker. Mamas and Papas Sola är det.

Jag tycker faktiskt det känns som vi i Sverige är lite efter i barnvagnssvängen om man jämför med utlandet, när min svägerska letade ny vagn 2011/2012 fanns det knappt några bakåtvända alls och inte jättemycket har hänt sedan dess. Men utomlands där finns det mer att välja på.

Nu gör jag självklart detta istället för att plugga kemi så jag måste hindra mig lite från att kolla på alla era tips:p
 
Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Jag följer tråden för jag behöver också en ny sittvagn till lillfisen som inte kommer kunna åka i Babyjoggern första halvåret ändå...
 
Sv: Barnvagn som är liten men till barn på över 1,5

Ska du ha en sittvagn till en bebis? Eller hur menar du? Jag bytte från liggdel vid 6 månader, då barnet började krypa.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år I sommar ska maken, jag och vår lilla bebis resa till makens familj och tillbringa uppåt sex veckor där. Flyget tar några timmar...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 194
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Inför sonens ankomst köpte vi en begagnad barnvagn av en kompis, Teutonia Mistral S. Den har funkat helt okej i snart 9 månader men den...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 947
Senast: Anemone
·
Småbarn Vi har idag en Britax B-trast älskar vagnen med har den mest för att vi inte visste om 2.5åringen ville åka eller ej. Den går alltså...
Svar
11
· Visningar
758
Senast: Monifa
·
Småbarn Vi har en Brio Smile som vi har varit jättenöjda med. Men sonen får inte plats i sitsen längre, det är för kort sittyta så fäller man...
Svar
6
· Visningar
3 060
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp