Baryshnikov 867, Chapman 757 och Bellini 817

Love_Ireland

Trådstartare
Barychnikov 867.. jag vill veta allt om honom om han finns i sverige eller är utomlands.. avkommer efter han med mera. hur dom ´är också och hur hingsten är om han lever eller så

Champan 757 vill veta allt om han och hans avkommer hur dom här och hur hingsten är om han levere eller så

Bellini 817 vill veta allt om honom och hans avkommer och hur dom är och hur hingsten är om han lever eller så

jag skulle bli jätteglad om jag fick några svar om dessa hingstar .. bilder på dom är bra om det finns alltså :p :d :love:
 
Jag har ett sto efter Chapman.

Hon är jättetrevlig (enligt mej) Men hon är en vääldigt bestämd dam! :crazy:

Men en otroligt stadig o trevlig o snäll häst

Men idag stegrade hon, :confused: :rofl: hahaha fast jag tror inte hon visste vad hon gjorde hon blev bara arg för att jag blev arg. men sen var det inte mer med det lixom ;)

Hon är väldigt personlig :love:

Jag älskar den hästen :love:
Men hon är till salu :(
 
Har träffat Chapman nu i år. Det är en stor och pampig hingst. Han var väldigt snäll i stallet men har vissa egna ideér. Som exempel det här med semin = inget kul, fick gå över till naturlig mitt i säsongen. Ska förhoppningsvis få ett föl efter honom nästa år. Mitt Cavalotti sto är dräktigt med honom.
Chapman finns på samma ställe som hingsten Lamborghini som är efter Bellini och jag har i år ett föl efter honom och har betäckt två ston i år med honom.
 
GENERELLT...

Chapman lämnar en del "bra" hästar för dressyrbanorna DOCK anser jag att man måste tänka till extra mycket angående val av sto i aveln.
Chapman har lämnat en hel del svårhanterade/personliga/enmanshästar eller vad man nu vill kalla dem.

Själv fick jag ta bort min egen Chapman avkomma när han var 7 år p.g.a. att han blev farlig.

Bäst är väl att förtydliga att det inte är prestationen eller potentialet som är problemet utan det i knoppen på en del...
 
Chapman är efter den välkände dressyr/förärvaren Chagall.
Chagall har lämnat ett flertal internationellt kända dressyrhästar, bland annat Gaugin de Lully, som tävlade för Schweiz, och som tog medalj i både VM, OS och WC sammanhang.

Chapman själv fick vid bruksprovet fina omdömen främst på exteriör och gångarter. Han tävlades i svår dressyr av Per Johansson under flera år.

Chapman själv gav inte direkt intrycket av att vara särskilt lättriden... Han har lämnat avkommor som placerat sig väl vid kvalitetsbedömningar, och även i Breeders sammanhang. Han har värdebokstav A.

Bellini var son till Ganesco, och dog dessvärre alltför tidigt. Han hade vid sitt bruskrprov 44 p för exteriören, och fick också fina betyg för både gångarter och hoppning.
Jag tror att han också tävlades i dressyr....

De avkommor jag har sett har varit ädla, högställda och har varit oerhört trevliga! De har rört sig bra, och även kunnat hoppa bra. De har också varit samarbetsvilliga och ridbara....

Baryscknikov tävlades också i dressyr, och är nu exporterad
 
Vi hade ett Bellini-sto som va jättefin å se på, rörde sig kanon, men hade inget kul humör.. Har hört att det finns en del Bellini-avkommor som kan va riktigt jäkliga, men de är ju ofta väldigt fina å se på.. Hoppar bra tror ja en del gör oxå..
 
har ett sto på 6 år efter bellini. har haft henne sen hon var 4 år. hon är kanon trevlig. en tuff häst men inte vass, har henne till hoppning å vi har tävlat upp till 1.20 felfritt. hon är jätte lätt å ha å göra med, en riktig pärla tycker jag.kompisen har även hon en bellini häst på 8 år, en mycket försiktig å lite mesig häst men jätte snäll.

känner till ytterligare en som är 6år, val som startat 1.30 hoppning, resultat vet jag inte. han är enligt ägarna supermysig.

har även hört att bellini hästarna ska vara vassa men på de hästarna jag känner till så tycker ja inte att det stämmer. men då har jag bara träffat tre stycken. min är inte speciellt stor, ca 162, kompisens är väl ca 165 å valacken kan jag tänka mig är runt 168.
 
Är det någon som har någon eller känner någon avkomma efter Baryshikov.. Blev litte intresserad av Rambo 910 också.. om ni vet något om honom också så skille jag bli glad även där :idea:
 
Min kompis ska veterinärbeskitiga ett sto e. Baryshnikov nästa fredag, Stoet har mycket bra exteriör och fin trav. Kan berätta mer sen om hon går igenom
 
Humör på Belliniavkommor

Jag har träffat ganska många Bellinisar tycker jag, och de gemensamma nämnare som jag har hittat är att Bellinisar ofta är snälla, arbetsvilliga och mkt energiska hästar. Vakna och alerta, men inte fånigt tittiga eller nervösa.

Vassa, tjuriga eller på att sätt tråkiga Bellinisar har jag faktiskt aldrig stött på.

Däremot har jag hört träffat folk som säger sig ha hört att Bellinisar skulle vara vassa - men när jag frågat dem så har de aldrig ngn egen erfarenhet, utan det är alltid bara som de hört.

Jjälvklart så finns det knasbollar efter alla hingstar (det finns ju om inte annat en moder och en miljö också). Men som sagt, det generella jag upplevt om Bellinisar är att de är trevliga och okomplicerade (läs vilken Belliniannons som helst så kommer ordet snäll el liknande sgs alltid förekomma!)

Min Belliniflicka: http://www.geocities.com/ciasteckningar/gaiakurs.html (Bellini-Chagall, 8 år)
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 455
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 018
Skola & Jobb Hej Bukefalos! Jag började på ett nytt jobb för någon vecka sedan, vilket fick mig att fundera lite på offentlighet i jobbsammanhang...
Svar
17
· Visningar
1 847
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp