Bästa fettet till hästtransport?

Bukefalos 30 år!

bettysmatte

Trådstartare
Vi har en transport med extrahjulet hängande på en "pinne" på sidan, fastsatt med en vingmutter. Jag är - tyvärr - MYCKET dålig på att komma ihåg att lossa och smörja med jämna mellanrum, och varje gång jag behöver plocka bort hjulet av någon anledning så sitter det naturligtvis fast(rostat). Jag sprejar med 5-56, men undrar om någon kan rekommendera något bätter något som håller länge och förhindrar rost?

Vi har en transport med extrahjulet hängande på en "pinne" på sidan, fastsatt med en vingmutter. Jag är - tyvärr - MYCKET dålig på att komma ihåg att lossa och smörja med jämna mellanrum, och varje gång jag behöver plocka bort hjulet av någon anledning så sitter det naturligtvis fast(rostat). Jag sprejar med 5-56, men undrar om någon kan rekommendera något bätter något som håller länge och förhindrar rost?

Mollyfett eller kopparpasta (båda finns på Biltema till överkomligt pris och är helt ärligt sådant en behöver ha hemma om en har en gård).

Edit: Molybdenfett/spray då - jag umgås ju med borrare och då är det mollyfett som gäller :D

Edit 2: Vilket de inte får använda hos mig... kontamineringsrisk eftersom molybden finns i malmen :p

Jag har en tub med Biltemas hjullagerfett som jag använder till muttrarna på bilen varje gång jag byter hjul. Numera när de är smörjda x gånger tidigare inte lika ofta.

Smeta gärna fast det ordentligt med fingrarna en dag när all rost är torr på djupet.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka