Bästa fysiska ridsportbutiken?

Bukefalos 30 år!

Börjes i Tingsryd tipsar jag om, förutom ridsport har de lite allt möjligt. Deras café har oslagbara priser så länge Börje him self orkar ta sig till butiken.
Börjes i Tingsryd är kasst nu när de flyttat från gamla hotellet och in i stora varuhuset.

Grundaren (Börje) är död sedan många år tillbaka, det drivs numera av barnbarn till honom.

Hööks är bra alternativ👍🏻
Har en nära mig som heter W House Equestrian, de har lite mer kvalitetsprylar och fantastiskt bra grejer. Finns tyvärr inte så många av dem
Jag skulle vilja säga Hööks och Börjes har räddat Sveriges ridsport till att vara en folksport eller allmän hobby. Sen finns ju Ullared också, jag vet inte hur mycket hästsport de har kvar?

Naturligtvis vill ts kanske ha viktigare eller snobbigare affär men ju vad skönt att hööks och Börjes har hållt koll på priserna och nya trender under alla år jag varit aktiv. Då pratar jag inte om ungas alltför tunna modekläder i stallet utan bett, täcken och skor t ex.

Jag skulle vilja säga Hööks och Börjes har räddat Sveriges ridsport till att vara en folksport eller allmän hobby. Sen finns ju Ullared också, jag vet inte hur mycket hästsport de har kvar?

Naturligtvis vill ts kanske ha viktigare eller snobbigare affär men ju vad skönt att hööks och Börjes har hållt koll på priserna och nya trender under alla år jag varit aktiv. Då pratar jag inte om ungas alltför tunna modekläder i stallet utan bett, täcken och skor t ex.
Klädmässigt tycker jag Börjes har ändrat sig massor de senaste åren! När jag var tonåring/ung vuxen kunde man ju köpa enkla billiga stallltröjor nu har jag bara sett märkeskläder som är svindyra?! och inget annat än det??

Klädmässigt tycker jag Börjes har ändrat sig massor de senaste åren! När jag var tonåring/ung vuxen kunde man ju köpa enkla billiga stallltröjor nu har jag bara sett märkeskläder som är svindyra?! och inget annat än det??
Jag håller med klädmässigt är det väsentligt mer syntet men det speglar väl samhället i stort också? Skorna kan man väl hitta bra? Märkeskläderna skiter jag i, men om inte hööks funnits så hade väsentligt dyrare att ha häst i Sverige.

Jag håller med klädmässigt är det väsentligt mer syntet men det speglar väl samhället i stort också? Skorna kan man väl hitta bra? Märkeskläderna skiter jag i, men om inte hööks funnits så hade väsentligt dyrare att ha häst i Sverige.
Så är det nog ja. Jo det tror jag, brukar inte göra det då jag behöver prova först, tycker de är svårare :). Ja visst Hööks är en bra rikstäckande affärskedja med vettiga priser, håller jag helt med om :)

Jag håller inte med. Domino ridbyxorna kostar ju ca 400kr för helskodda på ordinarie pris. Det måste ju ändå ses som billigt?!

Det tror inte jag. Jag tycker inte hööks är så mkt billigare än andra butikers billigare sortiment. På vissa saker är de till och med dyrare än andra butiker på samma vara.

Nuförtiden finns det många second hand affärer. De brukar vara mer personliga och ha fika t ex. Skulle vara kul om ni vill berätta om era bra second hand affärer också. 🤗
Superbra input! Har inte besökt så många renodlade second häst-ridsportsbutiker men skulle gärna göra! Älskar att köpa gamla Kyrka K-jackor på Sellpy och har hittat fina stövlar på tradera.

Jag håller inte med. Domino ridbyxorna kostar ju ca 400kr för helskodda på ordinarie pris. Det måste ju ändå ses som billigt?!
Tänkte på tröjorna enbart, inte ridbyxorna- jag var otydlig. Syftar just på tröjor då jag gärna köpte billiga där förr och skulle göra det sen igen och bah eee jaha, bara svindyra märkeströjor plötsligt 🙄😳

Liknande trådar

• Schabraktips
  • Hingstval 2011
  • Three Crown Horseline.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar