Ok, jag var nog där på 90-taletButiken hette Equipage i vart fall på 1970-talet. Jag minns inte när namnet ändrades till First and Second häst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok, jag var nog där på 90-taletButiken hette Equipage i vart fall på 1970-talet. Jag minns inte när namnet ändrades till First and Second häst.
Ok, jag var nog där på 90-talet![]()
Börjes i Tingsryd är kasst nu när de flyttat från gamla hotellet och in i stora varuhuset.Börjes i Tingsryd tipsar jag om, förutom ridsport har de lite allt möjligt. Deras café har oslagbara priser så länge Börje him self orkar ta sig till butiken.
Hypostore handlar jag mkt ifrån. Välsorterad och bra priserOm noen skal til Nederland så anbefaler jeg Epplejeck (2 etasjer) og Hypostore. Har ikke vært der selv, men min kompis var i sjokk over hvor stort det var og hvor mye forskjellig utrustning.
Håller med, blev lite besviken när jag var där för två år sedan, jämfört med hur det såg ut förr (men det var nog nästan 15 år sedan jag var där före det)Börjes i Tingsryd är kasst nu när de flyttat från gamla hotellet och in i stora varuhuset.
Jag skulle vilja säga Hööks och Börjes har räddat Sveriges ridsport till att vara en folksport eller allmän hobby. Sen finns ju Ullared också, jag vet inte hur mycket hästsport de har kvar?Hööks är bra alternativ
Har en nära mig som heter W House Equestrian, de har lite mer kvalitetsprylar och fantastiskt bra grejer. Finns tyvärr inte så många av dem
Har knappt besökt Sharpman de senaste åren men känns som det ändrat sig mycket från tidigare!Jag gillar Sharpman men nu känns det mest som de har inredning och mat.Var in på en ridsportbutik på Irland en gång i tiden, den var magisk!
![]()
Klädmässigt tycker jag Börjes har ändrat sig massor de senaste åren! När jag var tonåring/ung vuxen kunde man ju köpa enkla billiga stallltröjor nu har jag bara sett märkeskläder som är svindyra?! och inget annat än det??Jag skulle vilja säga Hööks och Börjes har räddat Sveriges ridsport till att vara en folksport eller allmän hobby. Sen finns ju Ullared också, jag vet inte hur mycket hästsport de har kvar?
Naturligtvis vill ts kanske ha viktigare eller snobbigare affär men ju vad skönt att hööks och Börjes har hållt koll på priserna och nya trender under alla år jag varit aktiv. Då pratar jag inte om ungas alltför tunna modekläder i stallet utan bett, täcken och skor t ex.
Jag håller med klädmässigt är det väsentligt mer syntet men det speglar väl samhället i stort också? Skorna kan man väl hitta bra? Märkeskläderna skiter jag i, men om inte hööks funnits så hade väsentligt dyrare att ha häst i Sverige.Klädmässigt tycker jag Börjes har ändrat sig massor de senaste åren! När jag var tonåring/ung vuxen kunde man ju köpa enkla billiga stallltröjor nu har jag bara sett märkeskläder som är svindyra?! och inget annat än det??
Så är det nog ja. Jo det tror jag, brukar inte göra det då jag behöver prova först, tycker de är svårareJag håller med klädmässigt är det väsentligt mer syntet men det speglar väl samhället i stort också? Skorna kan man väl hitta bra? Märkeskläderna skiter jag i, men om inte hööks funnits så hade väsentligt dyrare att ha häst i Sverige.
Jag håller inte med. Domino ridbyxorna kostar ju ca 400kr för helskodda på ordinarie pris. Det måste ju ändå ses som billigt?!Klädmässigt tycker jag Börjes har ändrat sig massor de senaste åren! När jag var tonåring/ung vuxen kunde man ju köpa enkla billiga stallltröjor nu har jag bara sett märkeskläder som är svindyra?! och inget annat än det??
Det tror inte jag. Jag tycker inte hööks är så mkt billigare än andra butikers billigare sortiment. På vissa saker är de till och med dyrare än andra butiker på samma vara.Jag skulle vilja säga Hööks och Börjes har räddat Sveriges ridsport till att vara en folksport eller allmän hobby. Sen finns ju Ullared också, jag vet inte hur mycket hästsport de har kvar?
Naturligtvis vill ts kanske ha viktigare eller snobbigare affär men ju vad skönt att hööks och Börjes har hållt koll på priserna och nya trender under alla år jag varit aktiv. Då pratar jag inte om ungas alltför tunna modekläder i stallet utan bett, täcken och skor t ex.
Superbra input! Har inte besökt så många renodlade second häst-ridsportsbutiker men skulle gärna göra! Älskar att köpa gamla Kyrka K-jackor på Sellpy och har hittat fina stövlar på tradera.Nuförtiden finns det många second hand affärer. De brukar vara mer personliga och ha fika t ex. Skulle vara kul om ni vill berätta om era bra second hand affärer också.![]()
Tänkte på tröjorna enbart, inte ridbyxorna- jag var otydlig. Syftar just på tröjor då jag gärna köpte billiga där förr och skulle göra det sen igen och bah eee jaha, bara svindyra märkeströjor plötsligtJag håller inte med. Domino ridbyxorna kostar ju ca 400kr för helskodda på ordinarie pris. Det måste ju ändå ses som billigt?!