Bästa grejerna

_Runaway_

Trådstartare
Skriv en eller två på varje. Vad är den bästa modellen/märket du använt hittills? Inte vad du hört av andra, utan vad DU har erfarenhet av. Gärna motivering.

Träns:
Sadel:
Strykkappor:
Senskydd:
Bakbensskydd:
Schabrak:
Regntäcke (skriv gärna vad för typ av foder det är i):
Vintertäcke:
Stalltäcke (termo):
Fleecetäcke:
Svettäcke:
Säkerhetsväst:
Ridhjälm:
Ridstövlar:
Ridskor:
Shortchaps:
Ridjacka:

Sv: Bästa grejerna

Svara själv då. (nä vadå ha tråkigt...)

Träns: Jacson, med bred aachengrimma.
Sadel: Windsor
Strykkappor: Börjes billiga. Sitter bra, håller bra för det priset.
Senskydd: Catago. Suverän passform, lätta att hålla rena.
Bakbensskydd: Catago även här. Sitter jättebra, och runt hela kotan.
Schabrak: Jacson Gear. Lagom tjockt, och extra tjockt vid manken.
Regntäcke (skriv gärna vad för typ av foder det är i): Källquist Protector Light. Fleecefoder. Sitter bra på hästen och håller tätt.
Vintertäcke: Hittills bara provat börjes Orkan. Funkar bra, men enligt min uppfattning inte så slitstarkt.
Stalltäcke (termo): Har bara ett märkeslöst.
Fleecetäcke:HorseSavers fleece med hals. Lätt att vika ner halsen om man inte vill ha den nån gång.
Svettäcke: Vet ej
Säkerhetsväst: Zippa, helt klart. Mjuk, följsam, bekväm.
Ridhjälm: Horka. Skön att bära.
Ridstövlar: Bara haft Mountain Horse snow rider, jättesköna på vintern.
Ridskor: Mountain Horse jodphurs
Shortchaps: Har ett par men vet inte vilket märke.
Ridjacka: Roping cuntry wear, vinterjacka. tjock, men lite klumpig i stallet ibland.

Träns: Jacson. Har ett Jacsonkandar som jag e mycket nöjd med! Har inte haft några andra märken mer än sånna där "börjes"-träns för 100 spänn

Sadel: Har nu en ny star-trekk espanola men den kan jag inte uttala mig om kvalitetsmässigt mer än att den verkar kanon :love: Har innan haft Appaloosa som jag varit VÄLDIGT nöjd med comfortmässigt o kvalitetsmässigt

Strykkappor: Har sånna där vanliga svarta utan märke från börjes o de e inge större fel på dom :smirk:

Senskydd: Veredus o Eskadron. Bra kvalitet o passform.

Bakbensskydd: Veredus! KANONNÖJD med dom! Bra passform o kvalitet. Har även hampa o de e inget fel på dom heller men veredus e snyggare :p

Schabrak: Mia´s UTAN tvekan! SUVERÄN passform o dom håller färgen oavsett hur mycket man tvättar dom! :love:

Regntäcke: Här får jag tills vidare säga Shires typhoon då de inte läckt över ryggen! Men däremot hade jag vanlig halsskärning så de drog in massa vatten i bogen.... bomullsfoder

Vintertäcke: Rambo Wug Heavy. Nylonfoder. säger bara :love:

Stalltäcke: Finn Tack tjockt ulltäcke. Tjockt o mysigt med bra passform till min häst!

Fleecetäcke: Belive it or not! Jag äger inget sånt :o

Svettäcke: Hansbo combitäcke!

Säkerhetsväst: Marinblå från BETA klass 3. Bekväm o skyddande!

Ridhjälm: Champion Showring. Fast de finns en med ljus läderspännen som jag provat som e skönare, men dyrare :angel:

Ridstövlar: Carlskrona Rider. Sköna, hållbara!

Ridskor: Har ett par blundestonekängor..... de enda ridskor jag har men dom e inte speciellt sköna! Kan dock bero på att dom inte är ingådda ännu, efter 3 år ;) Annars verkar kvalitetn himla bra!

Shortchaps: Jacsons leggings helt i mocka. kanonsköna o hållbara! :love:

Ridjacka: Kingston Short. Har 3 stycken, de säger väl allt :angel: :banana:

Träns: Jacson. Mjukt och fint, bra kvalité i jämförelse med andra träns i den prisklassen även fast det inte går och jämföra med träns i ett-två tusenkronorsklassen.

Sadel: Olympic Jessica. Köpte min begagnad och tyckte att jag fick mycket sadel för pengarna. Gav endast 5600:- (nypris ca 12 000:-) för den, då var den inte alls mycket använd. Hade mest hängt i sadelkammaren hos hoppryttare, men jag stormtrivs med den. Den ligger bra på hästen, är snygg och extremt välvårdad. Verkar vara bra kvalité!

Strykkappor: Använder inte så ofta. Har några svarta märkeslösa. Helt ok ändå.

Senskydd: Hampa - bra kvalité för pengarna. Väldigt hållbara. Haft mina i ett halvår nu.
Eskadron är också riktigt bra. Visst de är lite dyrare men de håller i flera år också!
Ska investera i ett par nya sådana.. hade ett par förut till syrrans ponny...

Bakbensskydd: Hampa (samma motivering som ovan) & Eskadron

Schabrak: Gekås schabrak har jag ett, beigt med bronsfläta eller vad man ska säga.
Tror jag gav runt 120:- spänn för det och det är kalasfint! Tjock, fin kvalité och dessutom väldigt snyggt. Det mest prisvärda schabrak jag köpt! Tycker även att Horze har bra schabrak, de håller bra osv. Mycket schabrak för pengarna. Gillar också Mia´s, de är lite dyrare men en klar favorit.

Regntäcke (skriv gärna vad för typ av foder det är i): Börjes är klart mest prisvärda.
Men Horseware (samtliga modeller) som visserligen kostar x antal hundralappar mer är helt outstandig om du frågar mig!

Vintertäcke: Samma som ovan...

Stalltäcke (termo): Har inte haft något thermotäcke tidigare faktiskt. Utan bara flera vinter samt fodrade regn. Men nu har jag köpt ett från Börjes, väntar spänt med att få prova det! Det är deras Marinblåa. Har hört mkt positivt om dessa i af.

Fleecetäcke: Ett från Hansbo Mörkblått/Grått med silverfläta. Tjockt och fint, sitter bra. Bra täcke för pengarna.

Svettäcke: Har använt en Golden Stripe filt samt fleecetäcket från Hansbo. Jätte nöjd med båda!

Säkerhetsväst: Har en Trop Redeem. Helt ok väst för pengarna (kostade runt 1300:-)
men ska lägga ut mer pengar på nästa säkerhetsväst då jag vill ha en som sitter lite bättre och är lite bekvämare... men den blå trop redeem jag har idag gillade jag först men så gick jag typ ner i vikt nåra kilo o nu sitter den inge bra... :p

Ridhjälm: CO Showhat & GPA Titanium, båda är underbara!

Ridstövlar: Har bara Graninges. Sköna, mycket hållbara stövlar som tål riktigt ruskväder. Dom är väldigt bra på vintern. Övriga årstider blir det för varmt med dom eftersom jag har tagit en storlek större för att få plats med extra raggsockor....

Ridskor: Jodphurs från Blundstone med stålhätta. Alldeles underbara - helt outstanding!

Shortchaps: Har inga.

Ridjacka: Kyra K, jätteskön och bekväm!

Träns: Dyon, Jacson
Sadel: hm..högre pris=bättre kvalité
Strykkappor:Eskadron
Senskydd:Veredus, Catago
Bakbensskydd: samma som ovan
Schabrak: Equiline, HL
Regntäcke (skriv gärna vad för typ av foder det är i): Horseware, Börjes Mac Pro
Vintertäcke: Thermo Master Outdoor
Stalltäcke (termo): Bucas Celtic Power, Shires, Hansbo/Event
Fleecetäcke: Exklusiv, Equiline
Svettäcke: har ett från Riding House. super bra
Säkerhetsväst: Jack Ellis, Zippa
Ridhjälm: Charles Owen, IRH
Ridstövlar: Roberto Porrecca
Ridskor: Blundstone el. Victor Brutes Jodphyrs
Shortchaps: Mascuh, Dyon, Jacson
Ridjacka: John Whitaker, Jacson, Sharpman, Kyrka

Träns: Foderponnyns Aachenträns från Zaldi är jättebra, även mitt Morris&Nolan pullaträns. sen är Jacson Cosmos en höjdare i dess prisklass- outstanding!
Sadel: Bates Caprilli Close Contact Cair, min förra hästs hoppsadel. helt underbar!
Strykkappor: har faktiskt inga sådana, jo iof ett par i hårt neoprenskal som jag har i fälttävlan då de täcker hela benet. men de vet jag inte märket på.
Senskydd: Eskadron, är de bästa jag haft.
Bakbensskydd: samma som ovan.
Schabrak: Mias. jättebra kvalitet och snygga färger och möjligheter för ett bra pris. gillar även mina Equiline
Regntäcke (skriv gärna vad för typ av foder det är i): Har ett Bucas Smartex regn som är bra, tror det är något slags bommullsfoder (hårstråna fastnar iaf).
Vintertäcke: mitt TM exclusive som jag köpte begagnat för bra pris. allt är jättebra, även deras snabbspännen. enda minuset är att täcket är lite tungt. Horsewear tycker jag är bäst, men har inget sådant vintertäcke, dock bara ett regntäcke (fast Amigo).
Stalltäcke (termo): Jag har ett Bucas termotäcke som är "fyrkantingt" med enkelt bogspänne och kryssgjordar, men det blir som ett med halvhals på hästen. SUPERtjockt säkert 500 gram, men det sitter otroligt bra och är perfekt till kalla vinternätter när han är klippt. har ett från Shires, ca 200 gram, som är prisvärda i alla sina täcken.
Fleecetäcke: mina Equiline! superfina och bra passform
Svettäcke: oxå Equiline. har ett i någon slags ullblandning som är jättebra.
Säkerhetsväst: Har en sån där från hööks, marinblå, som även säljs på andra ställen. vet inte vad den heter. den är bra iaf, mjuk och skön. men använder den bara på terrängträningar och enstaka hoppträningar/tävlingar.
Ridhjälm: Min CRW hi-lite har varit väl värd sina pengar och är jätteskön!
Ridstövlar: Rectiligne Tampa. köpte begagnade och de är jättemjuka och sköna och snygga :P!
Ridskor: Jacsons jodphurs är bra för det priset. bra läder osv. smala och nätta i modellen vilket jag tycker om då jag hatar jodphurs som är som klumpar på fötterna :p. Mina föräldrar har Blundstone, och för min låtsaspappa som är hovslagare och är i princip fastväxt i sina skor så funkar de mkt bra ;) de enda som håller för hans arbete.
Shortchaps: Mina Sergio Grasso som jag köpte beg. för 350 kr! kostar typ 1300 nya. mkt sköna, annars måste jag säga Dyon men har inga själv (men ja jag har erfarenhet av dom, iaf en liten, min kompis har sådana).
Ridjacka: Jacson, Kyra K

Träns:
Hööks billiga (299 kr komplett inkl dubbla tyglar) kandarträns. Inköpt för fem år sen och trots avancerad vanvård som nytt. Lädret ser inte alls billigt ut heller och tyglarna är mjuka och sköna. En hit. Dessutom smala, fina remmar.

Sadel: Jag avstår från att svara, lite fööör nykär i FreeFormen för atts vara vettigt just nu. I övrigt ääälskade jag kblstoets Appaloosa Prestige Venezia. Sålde den efter 8 år för mer än jag gav för den begagnad, och den såg fortfarande nästan ny ut.

Strykkappor: Eskadron

Senskydd:
Bakbensskydd:
HAMPA! outstanding passform, bra kvalitet och bara håller och håller och kommer ur maskinen som nya, trots att de är vita.

Schabrak: Ingens peciell favotir, det mesta jag köpt har funkat och hållit trots idog tvätt.

Regntäcke (skriv gärna vad för typ av foder det är i): Horse Saver. Har både nät och bomullsfodrat. Håller och håller, även för de tuffaste tag. Kommer ur maskinen som ny år efter år och bra passform och klarar även långvarigt ösregn.

Vintertäcke: HorseSaver, motivering som ovan, bomullsfoder närmast hästen. Bogveck på rätt ställe, teflonbehandlat (vatten bara rinne av, suger inte åt sig alls) och BRA passform och andas BRA och slitstarkt.

Stalltäcke (termo): Det mesta fungerar, det mesta har bogvecken för långt bak. Shires och HorseGuard har funkat bästs ett till hållbarhet dock. Letar fortfarande det ultimata stalltäcket.

Fleecetäcke: HorseSavers med hals (dyrt), samt faktiskt ett billigt jag köpte nytt nu. Jacsons billa (200 spänn) med bred passpoal är också riktigt bra kvalitet.

Svettäcke: Använder inte sådana, här kör vi med nätfilt inköpt på ÖB under fleece eller ylletäcke.

Säkerhetsväst: Air-o-Wear beta 3. Håller bra, hyfsat skön för att vara en klass III väst, men VARM..

Ridhjälm: Champion Showring, kört med den (fast köpt nya mellan varven) i 10 år nu. Kanske inte HELT förtjust över nyare modellerna som borde heta Champinjon Showring iom att mans er ut som man har vattenskalle ;)

Ridstövlar: Rectiligne Tampa. Mjuuuka, inget behova v att ridas in här inte, bra läder och håller sig fina år efter år. Dessutom gör de sådana med tillräckligt smala och korta skaft för att passa mig, vad kan man mer begära? ;)

Ridskor:
Shortchaps:
Mountain Horse Easy Rider. Sköna, hållbara (utom första exxet som jag returnerade och fick ett par nya, de måste varit ett måndagsex). På TIO ÅR är det enda jag fått göra med shortchapsen att byta dragkedjorna.

Ridjacka: Mountain Horse Bodyguard/R.S.Q säkerhetsridjacka, hybrid mellan säkerhetsväst och jacka, dvs jacka med säkerhetsplattor. Skön, skyddar bra, lätt etc. Plattorna kan tas ur så man får en v anlig ridjacka. Många fickor, mobiltelefonhållare med 'uttag' för handsfree, reflexer, high visibletyg över axklarna, visselpipa - ja alla utrymmen och detaljer man kan behöva. Andas bra och helt vattentät med.

Träns: Hmm, mitt märkeslösa som jag använt flitigt i flera år och som fortfarande är snyggt
Sadel: min jacson celine, ligger kalas på just min häst och har hållt sig snygg trots att den inte kostade skjortan
Strykkappor: har inga
Senskydd: eskadron flexisoft
Bakbensskydd: eskadron
Schabrak: equline, fin passform, tjockt material och snyggt
Regntäcke (skriv gärna vad för typ av foder det är i): har ännu inte haft ngt så bra att det får vara med här ;)
Vintertäcke: horseware amigo med 150 g fyllning och avtagbar hals.
Stalltäcke (termo): använder inte
Fleecetäcke: ett marinblått mark todd med kantfläta i silver, tål tvätt och är svinsnyggt
Svettäcke: använder ett jacson fleece med hel hals.
Säkerhetsväst: använder inte
Ridhjälm: min GPA, lätt!
Ridstövlar: har inte haft några så bra att de platsar på listan.
Ridskor:
Shortchaps:
Ridjacka: Min musto, varm, torkar snabbt och håller sig snygg hur länge som helst

Träns: Stübben och ett billigt rundsytt träns köpt av min tränare
Sadel: Kentaur och Albion
Strykkappor: Eskadron Hööks wrap skydd
Senskydd:Eskadron & mina svarta märkeslösa
Bakbensskydd: Eskadron
Schabrak: Mias och Pfiff
Regntäcke (skriv gärna vad för typ av foder det är i): Ofodrat Shires
Vintertäcke: Tjockt Shires med halvhals
Stalltäcke (termo): Mitt rutiga som jag inte kommer ihåg märket på
Fleecetäcke: Equiline % Jacson
Svettäcke: Hansbo combi
Säkerhetsväst: De där blå grön rutiga som många har
Ridhjälm: CO
Ridstövlar: Cavallo
Ridskor: Mountain Horse
Shortchaps: Jacson
Ridjacka Musto och Kyra

Träns: Stübben och ett billigt rundsytt träns köpt av min tränare
Sadel: Kentaur och Albion
Strykkappor: Eskadron Hööks wrap skydd
Senskydd:Eskadron & mina svarta märkeslösa
Bakbensskydd: Eskadron
Schabrak: Mias och Pfiff
Regntäcke (skriv gärna vad för typ av foder det är i): Ofodrat Shires
Vintertäcke: Tjockt Shires med halvhals
Stalltäcke (termo): Mitt rutiga som jag inte kommer ihåg märket på
Fleecetäcke: Equiline & Jacson
Svettäcke: Hansbo combi
Säkerhetsväst: De där blå grön rutiga som många har
Ridhjälm: CO
Ridstövlar: Cavallo
Ridskor: Mountain Horse
Shortchaps: Jacson
Ridjacka Musto och Kyra

Träns: Ett danskt märke vet inte vad det heter men det kostar runt700kr super kvalite
Sadel: Rodrigo pessoa flatback sadel
Strykkappor: Eskardron
Senskydd: Eskardron
Bakbensskydd: Eskardron
Schabrak: Mia´s
Regntäcke (skriv gärna vad för typ av foder det är i): Ett täcke köpt på Börjes för 299 kr höll i 6 år kvalitet kallar jag det.
Vintertäcke: Bucas
Stalltäcke (termo):Mark Tood 250g
Fleecetäcke:Equiline
Svettäcke: Hansabo kombitäcke
Säkerhetsväst: Har en men är köpt för hundra år sedan kan inte märket
Ridhjälm: GPA Pikeur Titan
Ridstövlar: Subriac läderstövlar med snörning
Ridskor: Mountainhorse
Shortchaps: Äger inga har inte gjort heller
Ridjacka Kingston jacka från börjes med fleec foder :love:

Träns:HG- kommer aldrig att äga ett annat. Zaldi hade jag förut, också mkt nöjd med.
Sadel: Prestige (appaloosa) har jag- trivs kanon
Strykkappor:har jag aldrig använt...
Senskydd:Eskadron, Veredus. E+ för att de är enkla att sätta på. V för att de är enkla att hålla rena med sin läderinsida.
Bakbensskydd:Som ovan... använder knappt aldrig...
Schabrak:Börjes billiga flatbackschabrak är bäst. Liksom Mias.Sedan finns det ju dom som är snyggare. men dom ligger inte bra på min häst med sadlen...
Regntäcke (skriv gärna vad för typ av foder det är i):Rambo eller amigo, båda Horseware. Toppenbra med nylonfoder som inte skaver.
Vintertäcke:Horseware Rambo Wug... kommer aldrig att använda ngt annat...
Stalltäcke (termo): Gillar jag inte eg... Men jag har ett HW insulator och ett HW rambo. Får mer bogskav med dessa än med Wugmodellen jag har ute.
Fleecetäcke: Gillar jag inte- Hästarna och jag får bara stötar hela tiden. HAr väl typ 10 iaf... De tjockare i polarfleece är lite bättre.
Svettäcke: Hansbos combitäcke har absolut bästa uppsugningsförmågan men min häst tar av sig dom så jag måste säga Bucas gamla med det vita fodret inuti- Stay Dry. Inget kan mästa sig med det eftersom det har maggjordar... Enkelt och bra färger också. Såg iofs att Hansbos combitäcke kommer ut i färg nu.
Säkerhetsväst:HAr jag aldrig använt så där kan jag tyvärr inte svara.
Ridhjälm:Älskar min Charles Owen Showring. Gillar faktiskt inte den med ljust hakband... Tycker att Pikeurs är himla sköna också men äger faktiskt ingen...
Ridstövlar:Tycker jag inte om att använda. Kanske för att jag inte hittat mina drömstövlar för att jag inte letar. Snygga är Pariani och Parlanti.
Ridskor:Blunderstone är helt super. Liksom Mountain Horse Protective och deras sköna skor utan skaft med elastiken i sidorna där fram. Vet inte vad de heter men jag har slitit ut 3 par...
Shortchaps:DYON- the one and only
Ridjacka: RTS- by Rolf Göran Bengtsson jackan jag har är perfekt. 4 i en. enda nackdelen är att den är lite klumpig i nacken.Perfekt på tävlingsplatsen och stallet men muston är en perfekt ridjacka.

Träns:Willab, Gold medal rundsytt och HG pullar
Sadel:Prestige paris D
Strykkappor:Veredus
Senskydd:Eskadron
Bakbensskydd:Veredus
Schabrak:Schou, HKM sports equipment
Regntäcke (skriv gärna vad för typ av foder det är i):Bucas med ylle, Event med fleece
Vintertäcke:Horsesaver, Rambo/Rhino
Stalltäcke (termo):Bucas
Fleecetäcke:Three horses, Horse back
Svettäcke:Jacsson
Säkerhetsväst:Nån modell som liknar beta Racesafe
Ridhjälm:Elite (Bara provat)
Ridstövlar:Sergio grasso (Bara provat)
Ridskor:Roping countrywear, Borstiq farm
Shortchaps:jacsson
Ridjacka:Roping countrywear, Jacsson

Träns:vet ej märket
Sadel:county och isabelle werth winte cair
Strykkappor:-
Senskydd:equigard benskydd av neoprene.
Bakbensskydd:-
Schabrak:polypad om den räknas soom schabrak...
Regntäcke (skriv gärna vad för typ av foder det är i):tm,nylonfoder.
Vintertäcke:svea sverigetäcket
Stalltäcke (termo):-
Fleecetäcke:ull... börjes billiga
Svettäcke:hansbo sport
Säkerhetsväst:crw elite
Ridhjälm:champion showring
Ridstövlar:equin läderstövlar
Ridskor:hööks med stålhätta +dojan
Shortchaps:hööks gaiters
Ridjacka:börjes lumberjacka

Träns: Stübben Diana, snyggt och hållbart!
Sadel: Pessoas hoppsadlar, Amerigos dressyr.. :d
Strykkappor: Gera, Tjock neoprene och bra passform
Senskydd: Veredus :love: snygga, hållbara...Bakbensskydd: Veredus där också
Schabrak: Polypads och Equline
Regntäcke (skriv gärna vad för typ av foder det är i): Horsewares täcken
Vintertäcke: Horseware där också. Motiv? Bäst bland täcken helt klart :D
Stalltäcke (termo): Chillcheeta, mjuka men hållbara, bra pris
Fleecetäcke: Använder hellre ylle eller coolers...annars Tibhorse mjuka sköna fleece.
Svettäcke: Bucas cooler, samma som HW fast snäppet billigare
Säkerhetsväst: Zippa och Rodney Powell, sköna och justerbara
Ridhjälm: Charles Owen och GPA
Ridstövlar: Sergi Grassio, Cavallo
Ridskor: Mountain horse easyrider samt stable jodphur
Shortchaps: Dyon (ekonomivariant Jacson)
Ridjacka: Kyra K:s Sorello sommar, MH Grace vinter

Träns: Hubertus o Stübben
Sadel: Jaguar o Butet
Strykkappor: Eskadron
Senskydd: Eskadron o Dyón
Bakbensskydd: Eskadron o Dyón
Schabrak: Equline o Mias RS
Regntäcke (skriv gärna vad för typ av foder det är i): Horsewares med div. olika fyllningar ;)
Vintertäcke: Horseware Rambo Supreme Turnout o Rhino Wug+
Stalltäcke (termo): Horseware Rambo Insulator o Rambo nånting :p
Fleecetäcke: Tib-horse och RG
Svettäcke: Tib-horse o Horseware Rambo Cotton Cooler
Säkerhetsväst: pass
Ridhjälm: Charles Owen - Showjumper o Showhat
Ridstövlar: Petrie o Cavallo
Ridskor: Aigle
Shortchaps: eh inga, vill ha Dyón
Ridjacka: John Whitaker Smug nånting :p

Träns: Kieffer.
Sadel:Jeremy Rudge.
Strykkappor: Har inga.
Senskydd: Ludger B.
Bakbensskydd: Ludger B.
Schabrak: Equiline.
Regntäcke (skriv gärna vad för typ av foder det är i): Horseware m glansigt inne tyg.
Vintertäcke: Horseware flera modeller.
Stalltäcke (termo): Horseware flera modeller.
Fleecetäcke: Horseware.
Svettäcke: Hansbo sport combi.
Säkerhetsväst: Ojjj kommer inte ihåg vad den heter. Cobra tror jag.
Ridhjälm: Vega.
Ridstövlar: MH.
Ridskor: Tror dom heter Arial eller Ariel eller något åt det hållet :smirk:
Shortchaps: Tror dom heter Arial eller Ariel eller något åt det hållet ;)
Ridjacka: MH och i Kavaj: Drako.

Träns: Jacson, fin kvalitet!
Sadel: Stübben siegfried CS, bra hoppsadel :p
Strykkappor: Escadron (bak) (eller hur de stavas)
Senskydd: Escadron Flexi soft, mjuka o sköna, bra kvalitet!
Bakbensskydd: ----
Schabrak: Equiline hopp (vinrött skitsnyggt!)
Regntäcke (skriv gärna vad för typ av foder det är i): Fick med det när ja köpte pållen, vet inte vad det är för märke! Trasigt så måste köpa ett nytt...
Vintertäcke: Har inget än! :p
Stalltäcke (termo): Inte ett thermo men ett fleecefodrat jacson, jättebra förutom att pälsen blir elektrisk!
Fleecetäcke: Vet inte vad det är för märke, rätt tjockt o skönt
Svettäcke: Nåt billigt från hööks, men verkar funka bra!
Säkerhetsväst: ingen..
Ridhjälm: Ska köpa en ny, Jacson tror ja det blir!
Ridstövlar: Inga än..
Ridskor: Kommer ju inte på vad dom heter! Jodphurs iaf! jättebra o snygga!!
Shortchaps: Dyon i läder, jättebra o snygga dom med! men dyra..
Ridjacka: Klubbjackan! VRS :) (västerås ryttar sällskap)

Träns:Aachen träns från Hööks inköpt för 5 år sedan
Sadel:Den jag ska köpa nu, en Jacson Jean Luc
Senskydd:Vanliga senskydd från Ullared, märke?
Bakbensskydd:Från källquist
Schabrak:Med brodyr från Gbg Horse Show, även ett jag fått i julklapp av en kompis
Regntäcke (skriv gärna vad för typ av foder det är i):Everest regn från Börjes som still going strong efter 6 tuffa år
Vintertäcke:Har bara rutiga från Hööks men de har fungerat bra förutom att jag gärna sett att de hade haft snabbknäppen
Stalltäcke (termo):Har ett från Hööks som är klarblått skitsnyggt men gammal :p
Fleecetäcke:har ett dyrare Event eller ngt liknande namn i grått, även ett från Ullared
Svettäcke:Ett våfflat blå rutigt täcke
Säkerhetsväst: Använder inge
Ridhjälm:Har en wembley hjälm
Ridstövlar:Har ett par graningen stövlar som läcker in :smirk:
Ridskor:Mountain Stable loafers :love:
Shortchaps:Jacson
Ridjacka:Roping Ridning Wear klarblå vindjacka, klar favorit i "lagret"

Liknande trådar

Hästvård Jag har såklart läst runt både här och i böcker och visst jag har haft häst i dryga 35 år. Men lägger man till att de sista 17 åren...
Svar
5
· Visningar
1 806
Senast: Mimsan_
·
Utrustning Jag är nyfiken på hur mkt utrustning (täcken, träns, sadel, schabrak etc) ni har till era hästar? Jag får väl börja... :) 1... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
12 318
Senast: Hæst
·
Hästmänniskan Har läst så många trådar om hur man kan spara pengar genom att dra ner på hästens saker. Tex man kanske inte behöver 8 olika... 2 3
Svar
45
· Visningar
7 636
Senast: McMarco
·
Utrustning Såhär i extra krävande täckestider så vore det intressant med lite olika täckeserfarenheter. De täcken som utmärkt sig lite extra... 2
Svar
20
· Visningar
2 680
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka