Fashionistan
Trådstartare
Som rubriken lyder! vad rekomenderar ni? (ej tvådelat)
Bettet får gärna finnas i mässingsfärgat!
Gummi? Metall?
Bettet får gärna finnas i mässingsfärgat!
Gummi? Metall?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
förstår inte riktigt vad du menar, om du menar att vänja till unghästar eller från ett bett till ett annat.
men personligen tycker jag bettlöst eller ett tredelat eller rakt tränsbett i stål/metall (rostfritt) som inte är allt för tjockt eller för smalt.
jag använder ett rakt tränsbett (gummi), ganska smalt (ej grovt) för att långsamt vänja mitt sto vid bett (tidigare livrädd för bett pga hårdhänt hantering vid travet).
tack
ojj jag har faktiskt ingen koll på bett-märken o.s.v.. jag har ett Apple Mouth (bl.a. H**ks) nu, när det väl funkar och så kanske jag köper nåt bättre och dyrare men detta funkar utmärkt attvänja med och hittills går det bra för oss iaf, inte fort men det går.
ville egentligen inte ha "äpplesmak"..men plånboken var begränsad just när jag köpte det och jag hittade inget i gummi som inte var jättetjockt utan "äpple"..
peetraa skrev:Är det dumt att tveka för ett nova (som anses vara ett av de bästa) för att man är fåfäng och vill ha mässingsringar? Ser hur dumt det låter men![]()
Tredelat eller rakt, säger jag. Gummi eller metall är en smaksak.
Ärligt talat - ja.. fåfänga är en enormt korkad anledning för att tveka att köpa ett bett man tror att hästen trivs med. Hästens bästa är väl ändå det som gäller?