Cattis_E
Trådstartare
Vilken huva/öronproppar eller kombination tycker ni verkar dämpa allra mest. En som fungerar i box och siyter bra. På en fjording o box. Skulle säga att hon har något större öron än standardfjordingen om nu en sån finns..
Tyvärr är mitt kallstall lyhört då det är i byggnad med väggar som liknar en ladas.
Andra året i rad med minst en ny häst på gården vilket såklart gör det tuffare.
Det gör så ont i mig att umghästen försökte llättra ur boxen.
Som tur var hämtade hon sig så fort inte grannens j-kla lådor förde liv.
Vill främst ta tips på utrustning.
"Ångesten" jag börjar bygga upp för under nyårsafton kanske jag bör hantera med typ kbt framöver för att vara ett bättre stöd vid 12-slaget. Får suga lite på den.
Har förberett dem med fyrverkeriljud på högsta volym ett antal gånger innan medan de ätit och jag packat hö. Då är de inte alls varlt rädda.. Det tror jag hjälpte en del mot andra smällar.
Ska försöka prata med grannen, men osäker på framgången med det.
Nu när jag förhoppningvis inte får in ny häst i december nästa år känns det som mer tid att träna....
Tyvärr är mitt kallstall lyhört då det är i byggnad med väggar som liknar en ladas.
Andra året i rad med minst en ny häst på gården vilket såklart gör det tuffare.
Det gör så ont i mig att umghästen försökte llättra ur boxen.
Som tur var hämtade hon sig så fort inte grannens j-kla lådor förde liv.
Vill främst ta tips på utrustning.
"Ångesten" jag börjar bygga upp för under nyårsafton kanske jag bör hantera med typ kbt framöver för att vara ett bättre stöd vid 12-slaget. Får suga lite på den.
Har förberett dem med fyrverkeriljud på högsta volym ett antal gånger innan medan de ätit och jag packat hö. Då är de inte alls varlt rädda.. Det tror jag hjälpte en del mot andra smällar.
Ska försöka prata med grannen, men osäker på framgången med det.
Nu när jag förhoppningvis inte får in ny häst i december nästa år känns det som mer tid att träna....