Bästa paden..?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare C_V_B
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 399
C

C_V_B

...av dom här?:

acavallopad.JPG

Acavallo pad 1

acavallogelpad.JPG

Acavallo pad 2

eller...

eqlgelpad.JPG

Map action?

Vilken av dessa föredrar ni, eller har ni några andra liknande förslag? :)

Sv: Bästa paden..?

Beror ju på vad du ska ha den till o varför? Är sadeln för bred?

Har ridit en del med den sista.
Gillar den inte då jag gärna ser att det inte ligger platt på ryggraden och försöker man få en lufttunnel på den så blir den för smal på bredden på sadeln.

Det är för att fördela trycket, men fårskinspadden har inte fårskinn under utan bara på kanterna.

Din sadel ska fördela trycket. Inte en padd.

När du lägger en padd under förändrar du sadelns förutsättningar. Använder du padd måste du alltså veta vad det gör för just din sadel och din häst, annars riskerar du att hästen mår dåligt i ryggen.

Det är inte min häst utan min halvfoderhäst, och vi ska köpa en ny sadel eftersom att den gamla inte passar så bra men jag tror att ägaren ändå vill ha en padd under sadeln.
Och istället för en tjock padd som vi har nu som bara gör att sadeln typ sitter sämre så vill jag ha en tunn.

Köp en sadel som passar så fördelar den trycket. Det är som föregående sa, SADELN ska fördela tryck, inte pad.

Instämmer med övriga. Se till att sadeln passar i stället, då behöver du inte ha en pad. Ska du ha pad bör du ha ett syfte, men inte till att fördela trycket.

Om du däremot skulle ha en pad för att fylla ut om sadeln vore något för vid och hästen skull muskla sig skulle jag valt en fårskinnspad med tunnel.

Jag tänker INTE köpa en sadel åt en häst som inte är min, eller hade du kanske köpt en sadel för kanske 20 000 till en häst som du inte äger? :smirk:

Jag vet faktiskt folk som haft extremt noga utprovade sadlar och likt förbannat så har hästarna fått ont i ryggen, men problemet har lösts med en padd... Såå...

Men jag ska köpa en padd så jag undrar vilken som är bäst?:bump:

actionpadden utan att tveka har haft en själv i flera år, dyr men värd varenda krona

jag hade också köpt en action-pad....även jag har ägt en sådan, men till slut ville den inte leva längre, efter sisådär 10 års flitigt användande

Liknande trådar

Utrustning Ni får gärna hjälpa mig med mina sadlar. Jag blir inte klokare av att googla runt. Jag har en Equipe Linnea med märkning ”+2 M från...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: MiniLi
·
Mat ..på bulgur och liknande. Provar just nu med parmesan, soltorkad tomat och citron. Men det stod inga mängder där jag hittade det. Det...
Svar
11
· Visningar
395
Senast: tanten
·
Övr. Hund Jag är nyfiken på vad ni anser är era bästa inköp när det gäller utrustning och kläder, Tänker att det kan vara allt från koppel och... 2
Svar
34
· Visningar
2 618
Senast: attheedge
·
Utrustning Ramlade över en annons om Push Pads. Liknade på Polar Pads men fästes under skon då hästen skos. Har ngn provat? Sitter dom tajt...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: miowes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka