Fazeem
Trådstartare
Hjälp en bukefalist med diskbråck att kunna fortsätta mocka!
Jag har mockat hästskit i nästintill hela mitt liv utan några problem. Fram tills nu, för nu har jag fått diskbråck
. Själva diskbråcket läker som tur är men jag får otroligt lätt återfall eller nya ryggskott och allehanda ryggrelaterade problem stup i kvarten. Därför försöker jag hitta smarta lösningar för det oergonomiska jobbet i stallet. Skottkärra med två hjul så jag slipper parera kärran lika mycket som innan till exempel. Ofta får jag hjälp av sambon som snällt går och plockar upp skit efter hästen han aldrig önskade sig (men som kom med på köpet
). Men jag märker hur själva skyfflandet sliter på ryggen, och jag kommer inte ifrån att hagen och lösdriften måste mockas. Grep går snabbast men sliter oerhört iom snedbelastningen och vridet som blir. En sådan gödselplockare med en liten "skrapa" (en sån som finns i typ vartenda ridhus) hade gått bra om det inte var för att de är så jäkla låga. Gammal kratta och spade går an men det blir tungt att bära med sig överallt.
Så nu vill jag införskaffa mig redskap som gör det här lättare. Jag är lång, ca 180cm, och jag vill ogärna behöva böja mig för mycket framåt och att göra knäböj i stället för att böja ryggen kommer jag aldrig orka göra hela tiden. Finns det gödselplockare med långt skaft? Eller smidig och lätt skyffel? Finns det någon smidig kratta eller annat redskap som man kan fösa med? En stallkompis hade en sån liten "handkratta" men den var ju pytteliten
Hjälp!
Jag har mockat hästskit i nästintill hela mitt liv utan några problem. Fram tills nu, för nu har jag fått diskbråck
Så nu vill jag införskaffa mig redskap som gör det här lättare. Jag är lång, ca 180cm, och jag vill ogärna behöva böja mig för mycket framåt och att göra knäböj i stället för att böja ryggen kommer jag aldrig orka göra hela tiden. Finns det gödselplockare med långt skaft? Eller smidig och lätt skyffel? Finns det någon smidig kratta eller annat redskap som man kan fösa med? En stallkompis hade en sån liten "handkratta" men den var ju pytteliten
Hjälp!