Elo
Trådstartare
Jag har snart inga hela ridtights/ridbyxor kvar och inser att jag behöver ta ett ryck och införskaffa nya. Tror att det hänt en del på marknaden sen jag handlade senast. Så jag behöver bukes hjälp!
jag tänker att jag köper par från några olika märken för att hitta de bästa.
Tidigare har jag ridit mycket i Kingslands varianter då de är kortare och funkar bra med en lite kurvigare figur. Men pga orsak så är det inte ett märka jag vill fortsätta stödja.
Jag föredrar helskodda varianter.
Vad jag testat hittils:
Granngårdens - mjuka, sköna, hållbara. 15cm för långa.
MD - lite långa, lite för mycket klister. Gick sönder efter mindre än 6 månaders användning.
Foughanza - trevlig passform, 10cm för långa och går inte att klippa av.
Hööks - alldeles för raka. Stasar låren men släpper i midjan. Också ca 15cm för långa.
Swedish Collection - egentligen perfekt mängd klistrighet. Sitter bra tighthetsmässigt men midjan hamnar för långt ner. 10cm för långa.
CT - superbra passform. Silikonet blev plastigt på ett år och tappade all klistrighet
Hjälp?
jag tänker att jag köper par från några olika märken för att hitta de bästa.
Tidigare har jag ridit mycket i Kingslands varianter då de är kortare och funkar bra med en lite kurvigare figur. Men pga orsak så är det inte ett märka jag vill fortsätta stödja.
Jag föredrar helskodda varianter.
Vad jag testat hittils:
Granngårdens - mjuka, sköna, hållbara. 15cm för långa.
MD - lite långa, lite för mycket klister. Gick sönder efter mindre än 6 månaders användning.
Foughanza - trevlig passform, 10cm för långa och går inte att klippa av.
Hööks - alldeles för raka. Stasar låren men släpper i midjan. Också ca 15cm för långa.
Swedish Collection - egentligen perfekt mängd klistrighet. Sitter bra tighthetsmässigt men midjan hamnar för långt ner. 10cm för långa.
CT - superbra passform. Silikonet blev plastigt på ett år och tappade all klistrighet
Hjälp?