Bästa schampot i vanlig livsmedelsbutik

Bukefalos 30 år!

Även jag håller med om den lila Elvital. Har använt den i många år och funkar toppen på mitt långa hår med lite finare hårstrån. Gillar både schampot och balsamet.

Använder tresemme nu men funkar knte klockrent för mig. Har tjockt hår, hårstrån som tagel och lockar, bleker håret med så det sliter en del, och börjat platta oftare än tidigare. På jakt efter nytt schampo och balsam. Vi har ju helt olika hårtyp dock.

Jag behöver byta schampoo då mitt nuvarande verkar upphöra att tillverkas. Jag har normalt skandinaviskt hår, dvs fint och det behöver tvättas varannan dag. Jag är för snål för märkes-schampoo, så vill ha något som kan hittas i vanlig livsmedelsaffär.

Detta är vad som finns på mitt lokala ICA. Vilket rekommenderar ni?

Elvital dream length, de orangea flaskorna är helt okej!

Jag gillade den lila Elvital. Men sen flyttade jag till hårdare vatten och nu funkar den dåligt.

Kör på Aussie serien som funkar med mitt hår (tunna hårstrån men jättemånga) och den relativa hårdhet som finns. Håret är blankt, tovar minimalt och i stort sett inga split ends trots att jag använder hjälm massor på jobbet och inte har klippt mig på över ett år.

Skärmbild 2026-09-21 074855.webp

Dessa är toppen! Inte de billigaste men det är väl också därför de är lite bättre.

Jag har haft ett litet projekt nu i typ några ÅR där jag försöker hitta billiga hårprodukter som är lika bra som typ Kerastase som jag använt tidigare. Helt ärligt verkar det inte existera men vissa kommer närmare än andra.

Den i bild har jag använt nu sedan i somras och mitt hår är helt okej. Jag har långt, rakt och tunt hår.

Den lila elvital och honey treasures som vissa tipsar om luktar gott och funkar för mig att använda "ibland" men när jag enbart använt dessa över några veckor så blir mitt hår väldigt torrt.

Jag behöver byta schampoo då mitt nuvarande verkar upphöra att tillverkas. Jag har normalt skandinaviskt hår, dvs fint och det behöver tvättas varannan dag. Jag är för snål för märkes-schampoo, så vill ha något som kan hittas i vanlig livsmedelsaffär.

Detta är vad som finns på mitt lokala ICA. Vilket rekommenderar ni?
Min unge gillade Gliss.

Partner som har långt blont hår men många tunna hårstrån köper Elvitals lila och är nöjd med den.

Jag har lockigt hår med grövre strån köper schampo ovh balsam på Normal, jättebra serie utan parbener och annat skrutt som bara torkar ut.

Om du orkar styra in stegen på ett Apotek Hjärtat, så är hjärtats egna schampo och balsam väldigt trevligt och prisvärt. Har fått bra recension i test.

Jag växlar hejvilt mellan lila, rosa, å röda Elvital beroende på läge å feeling, repair å moisture (å ibland volume) aussie, och nyligen så introducerade modern mig för Fraem (lr hur dom stavar) nått svenskt, tror veganskt, märke. Köpte på apotea.

Kaaan va så att det står i fetstil "INTE SHAMPOO" i min inköpslista 😗🙈 för att nån shoppar när det är extrapris och tydligen inte gör av med i riktigt samma takt (iom att det ju inte är rea på alla varje gång och man är guldfisk)

Liknande trådar

• Vettiga schampon och balsam i vanlig butik
  • R
    Vem hjälper hjälparen?
  • Schampoo bar
  • Balsammetoden/no poo

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur