Bästa smörjmedlet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

dressyrteamet

Trådstartare
Vilket smörjmedel rekomenderar ni?
Varför rekomenderar du just detta smörjmedel?

Jag är på jakt efter ett bra medel då jag smörjer ofta, får gärna lukta lite gott också :)

Sv: Bästa smörjmedlet?

Det finns en nålad tråd om lädervård och smörjmedel :)

Men min favorit är ekol olja, lädret blir jättefint och kladdar inte. Luktfritt också, vilket är ett stort + i min bok! :D

Hubertus har något läderfett (eller var det balsam??) som luktar lite citron nästan,luktade såååå himla gott! :d Riktigt bra medel var det också!

Absoluta favoriten är Stübben glycerin-tvål. till vardags smörjer jag med den utan att blöta upp den, när jag har putsdagar tvättar jag först lädret med den, sedan smörjer jag men läderbalsam :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
144
Senast: NilHe
·
Hundavel & Ras Jag letar efter ny hund då jag tyvärr är hundlös och efter många år med vinthundar (greyhound och saluki) börjar jag nu kolla utanför... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka