P
puman_22
Någon som har erfarenhet utav denna dressyrsadel? För och nackdelar med den? Andra handsvärdet på den? Tacksam för alla svar jag kan få, står i valet och kvalet mellan den och Stübben Tristan eller en Albion.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hade sadelmakaren ute idag och visade en Bates, fast en hopp. Hon rekomenderade inte en chair, alltså en luftstoppad sadel. Pågrund av att den lätt ändras av olika temperaturer m.m. Sen tycket hon även att själva hantverket på sadeln var dåligt i och med att så pass mycket är i syntet (även om det mesta är i läder). Sen blev det ett litet glapp och man kände tydligt var de olika kuddarna började och slutade (i själva stoppningen). Det blir ingen Bates sadel för min del.
Kanske är något man ska överväga innan du väljer en caprilli.
![]()
det är det vita som är vidast. men sen finns ju wide, kanske går att ta ett sånt järn också??
TS: jag tycker inte alls om caprillin, hård, hal och inga knästöd....
**Sedan ser jag det som en otrolig fördelen att kunna byta koppjärn. Min häst musklade ur sig det blåa järnet och jag kunde enkelt byta till det röda. Perfekt att slippa byta sadel! (Kan tillägga att sadeln kontrollerats av duktig sadelutprovare och den ligger fortfarande bra trots järnbyte).[/QUOTE skrev:Håller helt med när ja köpte min hopp hadde jag blått järn och nu har jag vitt järn i den¨.(var såklart hos utprovare som bytte järn )
Min häst har musklat sig så otroligt fint sen ja köpte sadeln.
Får ofta höra hur jämt och fint musklad han är och det beror nog mkt på sadeln![]()