Bates Captilli

Messy

Trådstartare
Någon som har erfarenhet?

är de ullstoppade lika dana i passformen som de "nya" cair?

någon som har testat cairen?

jag provade en grand prix idag, tydligen asgammal å sadel-tanten ville väl lura på mig sadeln för 6500kr...
han som provade ut var asbra, hon var under all kritik... :mad:
hittat nyare för 4-5000 på nätet... arg som ett bi var jag...

hästen gillade dock sadeln, å jag gillade att de va så mjuka vid knäna :)

Sv: Bates Captilli

Jag tycker att batesen är jättesköna att rida i. Hästarna verkar uppskatta liften med. Dock har jag inte testat någon ullsoppad

DEn "gamla" som du provar är helt skilld från den nya både kvalitetsmässigt och komfortmässigt.

Dock gillade jag den "gamla" väldigt bra, men den nya är betydligt bättre.

Ny kostar den 10500kr och där kan man välja ull eller luft. Jag hade ju självklart valt luft.

Jag hade inte köpt den gamla modellen idag.

Annars så älskar jag mina Bates sadlar :love:

Tänk på att de nyare så kan man byta koppjärn och att byta luftkuddarna är betydligt billigare än att stoppa om dem med ull.

vet du om det är tillverkade för å passa samma hästar?

jag är nog mer inne på cair... lättare sadel. min är ju van vidd lätt galoppsadel :)

jag tycker att den var urskön, liiite hård i sitsen (två djupa märken efter mina sittben haha)... en ny lär ju vara mer bekväm :)

kan man så småning om stoppa om från cair till luft?

en fråga till...
har du både bates i hopp å dressyr?

Cair ÄR luft......

Man kan byta till ull, men varför skulle man göra det?

asså jag gör inget annat än å skriver fel i min tråd... får man skylla på att man är ashungrig?! ;)

jag menade såklart från cair till ull :)

vet inte.. undrar bara OM det går :D

Jag har cair i mina dvs luft :)

Jag skulle rek dig att köpa en nyare Bates den är betydligt skönare i sätet än den gamla.

ringde en affär, de hade 16.5 å 17 inne, så jag ska provsitta!!

min häst studdsa ju som en dåre... å jag som inte e van vid dressyrsadel som man har noll framför sig...å inte hade stigläder heller = satt j*t löst till hehe...
tack gud för halsringen säger jag bara!!!!

Jah har en Bates Caprilli Cair, och jag älskar den!!:love: Och det gör hästen med för den delen!;) Jag köpte en ny, så jag har inte prövat den gamla! Och så är den så lätt, min gamla sadel var så tung!:)

Edit: Äsch, är det dressyrmodellen vi pratar om nu... Jag har iallfall en hoppmodellen!;)

*kl*

Wintec och Bates har ju samma koppjärn-system, men hur lika är sadlarna i övrigt? Passar en Bates-sadel lika bra som en Wintec-sadel på en häst? Om inte; var ligger skillnaden.

skillnaden är väl att wintec e syntet å bates läder?

sen undrar jag oxå skillnaden på "designen"... mot hästen :D

Så mycket har jag förstått ;)

Ja, jag undrar alltså om en Bates dressyr och en Wintec dressyr ligger lika på en häst, förutsatt att de har samma stl på koppjärn, javisst.

Jag köpte en ny ullstoppad Bates Caprilli (allround mot hopp) 1991.
Den hade jag tills min nuvarande häst växte ur den 2000.
Jag hade den i 9 år och den var underbar :love:
Perfekt på alla sätt.
Fick mer för den när jag sålde den än vad jag hade gett för den ny :angel:

Jag köpte den för 3990 kr och fick 4500 kr när jag lämnade in den till försäljning på en ridsportaffär ;)

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
662 294
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka