Bates dressyr cair new

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Miss_Hanna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 7 790
M

Miss_Hanna

Hej Alla!
Är det någon som har den nya bates dressyr cair new? Fördelar/nackdelar?
Eller någon som har hört något om den?
MVH
Hanna

Sv: Bates dressyr cair new

Har än så länge endast provsuttit den i butik och den kändes överlag skön. Kan återkomma med mer info när jag får hem den :)

Är nyfiken jag med! Den ligger ju i väldigt bra pris:). Har tagit hem Wintecs motsvarighet för att prova för butiken hade ingen Bates hemma.

Nu har jag inte provat den nya modellen av Wintec dressyr, men jag skulle nog våga påstå att det ändå är ganska stor skillnad på dem. Sedan beror det ju så klart på om man vill ha en lädersadel eller inte och hur stor budget man har.

Jag har alltid tyckt att syntetsadlar är praktiskt eftersom jag inte är så bra på att vårda läderutrustning, men Bates Lädercreme gjorde faktiskt att till och med jag numer tycker bättre om lädersadlar än syntet :p

Men de byggs ju på samma bom? Ytmaterialet kan väl inte paverka passformen på ryggen? Kvalitetsmässigt är det naturligtis stor skillnad på läder och syntet.

Kan ju vara så att den nya 500 är mer lik den nya Bates dressyr - jag har som sagt inte provat Wintecen. Den gamla Wintec dressyr tror jag däremot inte är särskilt lik.

Kan ju vara så att den nya 500 är mer lik den nya Bates dressyr - jag har som sagt inte provat Wintecen. Den gamla Wintec dressyr tror jag däremot inte är särskilt lik.

Nej det håller jag med om. Den gamla Wintec 500 såg inte alls ut som läderBatesen och var jättesvängd!

Så här såg nya ut på min ponny. Och det lär inte bli nån Bates för oss:/.
398505_2604214316535_1590181870_2275364_2122178844_n.jpg

*svarar mig själv* :)

I sista stund blev det en Bates Wide dressyr CAIR istället för en "vanlig", men det är ju samma sadel bara att bommen på denna är gjord för bredare hästar.

Tänkte lägga upp bilder på den och så kommer säkert en liten recension när den är använd några gånger.

Den modellen av Wintec har jag. Det är stor skillnad på den och den gamla modellen när det gäller bommens rakhet/svänghet. Denna är rakare i vidare järn än den gamla. En super sadel som är grymt mkt skönare än den gamla. Men dock gillari nte hästen den så den e till försäljning...:cry:

Är nog rätt lik Bates version.

Allt :D

Nä men en bild tagen framifrån så man ser formen på sadeln och gärna så man ser hur bred midjan är på sitsen.

Mätt med tumstock är widen ca 44 (47) cm lång och mätt med måttband är den ca 47 (49) cm lång.
(InnoVans mått inom parantes)

fjordtokan: Bilder kommer imorgon! :)

Liknande trådar

Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 113
Senast: cili
·
Utrustning Igår provred jag i dotterns Bates Caprilli hopp för första gången. Det var som att sitta i en soffa, så skön! Jag skulle behöva en...
Svar
4
· Visningar
466
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Har provridit två eventuella medryttarhästar och skulle vara kul med lite input. Har som mål att tävla längre fram och kunna träna... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka