Batteridriven snöslunga?

Hittarinte

Trådstartare
Vill ha en snöslunga för mindre yta, men vill inte slåss med nån bensinmotor. Är det nån som har erfarenhet av batteridrivna snöslungor, eller till och med de som är som en skyffel?

Jag har aldrig haft nån snöslunga förut, så vet inte riktigt vad jag ska titta efter...

Någon? 🌨🌨🌨🌨🌨🌨🌨
 
Gräsklippare finns med startnyckel.
Men inte jordfräsar.
Finns det möjligen snöslungor?

(jag är numera för klen för att orka dra gångmed snöre)
 
Vill ha en snöslunga för mindre yta, men vill inte slåss med nån bensinmotor. Är det nån som har erfarenhet av batteridrivna snöslungor, eller till och med de som är som en skyffel?

Jag har aldrig haft nån snöslunga förut, så vet inte riktigt vad jag ska titta efter...

Någon? 🌨🌨🌨🌨🌨🌨🌨

Generellt vill en ha så stark som möjligt, dvs en bensinmotor. Det finns de med elstart som inte kräver att en drar igång dem (jag har en sådan, en Al-Ko 620).
 
Generellt vill en ha så stark som möjligt, dvs en bensinmotor. Det finns de med elstart som inte kräver att en drar igång dem (jag har en sådan, en Al-Ko 620).
Ok kanske får bredda mig lite... Gillar ju elprylar som princip, men får eventuellt göra avsteg från det vad gäller snöslunga?
(Men egentligen vill jag helst inte ha en bensinmotor som kan krångla, oavsett startmetod)
 
Ok kanske får bredda mig lite... Gillar ju elprylar som princip, men får eventuellt göra avsteg från det vad gäller snöslunga?
(Men egentligen vill jag helst inte ha en bensinmotor som kan krångla, oavsett startmetod)

Jag skulle nog säga att du riskerar mer krångel med en som är eldriven. Den är svagare och den ska användas i minusgrader... dvs eldrivet är bäddat för krångel.
 
Jag bor på norrbottenskusten och köpte en eldriven snöslunga för norrbottnisk vinter förra året. Har en uppfart som rymmer ca 4 bilar + slungar en stig till vedboden.
Jag är mycket nöjd med min Ego SNT2400E Tvåstegs med Batteri. Köpte på Byggmax och fick hemlevererat på pall.
Den slungar fluff, kramsnö, blötsnö och snöslask (det blir en fin fontän). Jag provade köra in den i en spark första veckan och den böjde glatt sparkens mede åt mig permanent utan skada på slungan.
Men den är dyr.
Har två snabbladdare som laddar vardera batteri på 25 min. Har dock inte än behövt pausa skottning för att gå in och ladda emellan.
Min står dock varmt i garaget året om.
 
Jag bor på norrbottenskusten och köpte en eldriven snöslunga för norrbottnisk vinter förra året. Har en uppfart som rymmer ca 4 bilar + slungar en stig till vedboden.
Jag är mycket nöjd med min Ego SNT2400E Tvåstegs med Batteri. Köpte på Byggmax och fick hemlevererat på pall.
Den slungar fluff, kramsnö, blötsnö och snöslask (det blir en fin fontän). Jag provade köra in den i en spark första veckan och den böjde glatt sparkens mede åt mig permanent utan skada på slungan.
Men den är dyr.
Har två snabbladdare som laddar vardera batteri på 25 min. Har dock inte än behövt pausa skottning för att gå in och ladda emellan.
Min står dock varmt i garaget året om.
Vilket supertips! ❤️ Jag skulle precis börja googla efter batteridrivna snöslungor! Då existerar de i alla fall!
 

Liknande trådar

Kultur Har aldrig sett Sámi Grand Prix förut men nu ska det sändas på SVT ikväll kl 20:15-22 så tänkte titta. Det är uppdelat i både jojk och...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Rosett
·
L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 577
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
723
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 591

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp