Batteridrivna värmesulor?

ylvali2

Trådstartare
Har hoppats på att några tips ska dyka upp i hiss eller diss-tråden, men nu ger jag upp. Har någon provat några av alla varianter som finns? De kostar ju en hel del så jag drar mig för att köpa några på måfå. Har ni tips om dito vantar får ni gärna dela med er av dem också.

*fryser
 
Har hoppats på att några tips ska dyka upp i hiss eller diss-tråden, men nu ger jag upp. Har någon provat några av alla varianter som finns? De kostar ju en hel del så jag drar mig för att köpa några på måfå. Har ni tips om dito vantar får ni gärna dela med er av dem också.

*fryser

Jag köpte förra året Performe från Termic Soles.
Jag valde mellan olika delar ihop det som jag tyckte var ok i pris och fuktion.
Det är sulor, sladdar till batteri-hållare som rymmer uppladdningsbara batterier.
Jag köpte förlängningssladdar som gör att jag kan ha dem även i ridstövlarna om jag vill iom att sladden då blir lång nog.
Mina har olika lägen för olika värme.
Det är ett av de bästa köpen jag gjort - ever!

Jag fryser väldigt lätt och jobbar som tränare(häst). Det blir väldigt kallt vintertid oavsett hur många lager man har om det inte tillförs värme, för mig iaf.
Mina håller för full värme i ca 4-5 h. Behöv mer kan jag ha med mig mer batteri och byta bara.

Jag har några elever som köpte Therma cell. De blev inte lika varma som mina. Och de höll framför allt kortare tid.

Jag har testat såna där man bräcker och sen hålls varma ett tag tills de stelnar och man måste koka dem innan de funkar igen. Klart bökigare och kortare tid ihop med mer otympliga.
Jag har också haft såna engångs-sulor som vid kontakt med luft startar en kemisk process och blir varm ett tag. Klar bättre än inget! Men det känns inte som något man vill hålla på med dagligen, för både miljön och ens plånboks skull.
 
@tuaphua Så sulorna har separat batterihållare? De jag sett tidigare (tror Hippson har gjort något test?) har batterierna suttit i sulan vilket gjort sulan hög och svår att använda i vissa skor, något jag sett som en stor nackdel.
 
@tuaphua Så sulorna har separat batterihållare? De jag sett tidigare (tror Hippson har gjort något test?) har batterierna suttit i sulan vilket gjort sulan hög och svår att använda i vissa skor, något jag sett som en stor nackdel.
Ja, mina har separat batteri-hållare.
Det fanns iaf förra året i två olika sorters batteri. Antingen sånt man laddade direkt med sladd i väggen eller såna med "vanliga" batterier, 4 av de näst minsta per sula. De kan man ju då välja om man vill köra laddningsbara i.
 
Ååååå, om jag bara mindes namnet. Hade ett par batteridrivna värmesulor för köandet under senvinter/vår 2011, stod utomhus i 12 timmar eller mer. Sulorna var helt underbara.
 
Har köpt värmestrumpor med trådar, kostade 300kr. Har dock inte prövat dem ännu. Ska ha dem i stallet i vinter tänkte jag. :)
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 265
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 552
Senast: Buongusto
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 375
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp