Batterigrepp

MinIan

Trådstartare
Jag har funderat.. kameroerna är ju väldigt lika, 450D är ju nyare. men skulle ett batterigrepp avsett för en 450D passa till en 400D?

när jag kollar på nätet så står det batterigrepp för 350-400D och sen ett annat bara för 450D, skiljer dom så mycket?

Sv: Batterigrepp

Annan kontakt på de nyare batterierna, så utan att faktiskt ha kameran skulle jag ändå starkt tippa på nej.

Det är inte samma batterigrepp. BG-E5, som det heter till 450 passar bara till den och 1000D. Finns kopior för runt 900 som funkar lika bra som original.

för övrigt så vettesjutton om mna behöver batterigrepp till 450d? visst, litem er att hålal i, men. jag tog fan 1700 exponeringar i jpeg på en laddning... kan iofs bli sämre med tiden men ändå :)

Det kan ju handla om vertikalavtryckare också, i mitt tycke ovärdeligt för stående bilder. Men det är ju en smaksak förståss :)

Sen är det vissa som upplever bättre balans med grepp när man kör tyngre gluggar på, vilket jag personligen kan hålla med om, det är enklare att hålla kameran stilla under längre slutartider om det redan är bättre viktbalans i grejerna! som att t.ex. ta skarpa bilder på 1/10 med 105mm VR (iofs VR, men 1/10 är ju ändå HELT galet!), vilket jag upplever aldrig skulle gått om inte vikten redan var balanserad i grejerna.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
766
Senast: Åsa A
·
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 081
Senast: Jeps
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 350
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 239
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka