Bättre ventilation

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eiwo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 073
E

eiwo

Har en gammal Kylingekärra från -89, en HT-17 1300. Ska börja använda den 'på riktigt' nu i sommar, och vill ha bättre ventilation i den. Frågan är bara hur man får till det? Jag har inte en aning om vad man ska ha och vart. Har två rosettventiler hemma som jag blev rekommenderad att sätta på den. Funkar det bra? Vart sätter man dem i så fall för bästa ventilationen?

Det enda jag har på den nu är en liten gallerventil i taket. Någon som har några idéer? :)

Sv: Bättre ventilation

Har en precis likadan kärra och har satt en rosettventil ovan fönstret där fram. Det blir bra ventilation så länge man kör och fördelen är ju också att man kan välja hur mycket man vill ha den öppen/stängd. Genom att inte ha övre bakluckan helt stängd heller utan ha den på yttersta hålet så blir det lite mer genomflöde på luften också.

Sv: Bättre ventilation

Har du satt den i taket då, alltså glasfibern? Vi funderade lite på det men jag visste inte hur det var att såga upp hål i det och pappa vågade inte göra det, han har aldrig hållit på med glasfiber förut.

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 286
Senast: a1agnlju
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
852
Senast: Guldaskig
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 567
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31