BB-väskan

Jag som är så torr i ansiktet tyckte verkligen att ansiktskräm var det viktigaste typ. Man blir ju inte mindre torr av att duscha och smörja sig med såndär bakteriedödande som man gör innan operation. Annars mjuka sköna kläder, mobilladdare, hårsnodd och kanske lite godis. Jag packade så mycket onödigt.
 
Egen kudde hade jag tagit med om jag fött barn igen. Annars var mina bästa grejer Pepsi Max och en vattenflaska som jag använde istället för toapapper efter min vaginala förlossning. Nu födde jag under lockdown under pandemin så vi fick inte lämna rummet alls. Det var knappt att sambon fick gå och hämta babyskyddet när vi skulle få åka hem. Därmed så behövdes inte alla fina mjukiskläder och tofflor som jag hade med mig. Jag levde i sjukhusrocken och strumpor (vi stannade dock bara lite mer än ett dygn).
 
Schampo och balsam! Fick tipset av min barnmorska på MVC, schampot på BB gör håret till Svinto.

Vi hade också med en hel drös ljusslingor vilket gjorde BB-rummet förhållandevis mysigt :)
 
Vårat sista barn bestämde sig för att komma för tidigt och vi har legat endel på neo, jag hamnade i fel stad och pga cpvid fick jag inte göra annat än sitta på rummet!

Sambon köpte en crohmecast (?) stavas 🙈 de var toppen bra! Mysbrallor också :) tvättmaskin osv fanns på bägge avdelningarna. Matlådor i frysen som sambon kan hämta om det behövs mer mat!
 
Jag hade också snitt, vill minnas att jag hade läst innan att det var sjukt obehagligt att gå på toaletten efter snitt pga svaghet i bålen. Och att man ofta blev hård i magen efter snittet (pga de flyttat runt tarmarna eller bedövningen el nåt, minns inte?). Så jag hade med mig typ katrinplommon, kiwi och annat lösande som jag knaprade i mig från start! Magen kom igång ganska snabbt 😊
 
Mest uppskattat
Egen kudde
Förlängningssladd
Lotion
Shampoo balsam
Mjuka kläder att lämna i


Onödigt
Egna blöjor och bindor
Mer än ett ombyte till mig och barnet.
Vattenflaska

Saknade
En nagelfil. Insåg inte att han skulle födas med klor. Hann riva sig innan vi kom hem och jag kunde fila ner dem
 
Ja det är ju ingen hotellkänsla direkt och de flesta mår väl inte på topp efter en förlossning.

Jag har hört flera som packat ner en liten flaska bubbel att fira med efter förlossningen. Jag har dock aldrig hört om någon som öppnat den :D Någon här på Buke kanske har gjort det? Annars brukar det där med innan-förlossning-perspektivet skilja sig ganska mycket från hur det sen blir. Jag tog inte med något bubbel, men trodde absolut att vi skulle öppna en när vi kom hem. Kan säga att det sista jag ville ha i hela världen var alkohol på typ 3-4 månader. Att få i mig nåt som på något vis skulle försämra min hälsa var rätt otänkbart post-operation, mitt i sömnbrist och total upp-och-ner liv.

Den här gången ligger det dock rosé på kylning som jag sett fram emot att få avnjuta på verandan nu när solen börjar leta sig fram. Men vi får väl se ☺️
Vi har inte haft med oss bubbel någon av gångerna men man fick i alla fall alkoholfri cider i champangeglas till smörgåsarna, jag tyckte det var rätt trevligt.
 

Bifogade filer

  • EDF58469-2A4F-4CE8-8DAF-8A5E7D40A030.jpeg
    EDF58469-2A4F-4CE8-8DAF-8A5E7D40A030.jpeg
    40,1 KB · Visningar: 36
Mest uppskattat
Egen kudde
Förlängningssladd
Lotion
Shampoo balsam
Mjuka kläder att lämna i


Onödigt
Egna blöjor och bindor
Mer än ett ombyte till mig och barnet.
Vattenflaska

Saknade
En nagelfil. Insåg inte att han skulle födas med klor. Hann riva sig innan vi kom hem och jag kunde fila ner dem
Förlängningssladd hade jag behövt! Fasen vad drygt det var att försöka nå mobilen från sängen!
 
Jag minns inte så himla mycket ärligt talat ... förutom att jag var hungrig som fan och hade behövt mera snacks :D
Lyckades föda barn dagen innan fars dag och arrangerade så att den nyblivna pappan skulle få en chokladask (mina föräldrar fixade), men den moffade jag.

Två dagar in så kom mina föräldrar och svärföräldrar och svärföräldrarna hade med sig SUSHI! De hade nog trott att de möjligtvis skulle få klappa lite på bebisen, men så snart som jag såg den där påsen flög bebis ner i någon annans famn och jag gick in i slukarfas :angel:

Vi hade med oss fryst mat in för undertecknad är en kinkig varelse som inte gillar sjukhusmat, men jag hade kunnat äta en häst.

Så om jag skulle föda barn igen skulle jag kräva en väska full med snacks och goda grejer :D
 
Saknade
En nagelfil. Insåg inte att han skulle födas med klor. Hann riva sig innan vi kom hem och jag kunde fila ner dem

Nu kan det ju skilja sig mellan regioner och kanske t.o.m inom regionerna, men jag ojade mig över klorna och att jag missade att packa ner, var ju andra barnet så jag visste ju vad som väntade.

Men en uska bara viftade bort det och sa att sånt har dom, och så kom hon med en engångsfil för naglar. Så för andra som kanske glömmer packa ner och ser detta, fråga personalen! 😄
 
Jag hade ingen BB-väska... Ingenting. Idag fattar jag inte vad/hur jag tänkte, var jag inte riktigt klok?!? Jag hade inga bebiskläder med mig heller utan lilla H fick åka hem med landstingets body (som de sen ville ha tillbaka).

Nu gick iofs min förlossning väldigt snabbt - in på BB och lilla H ute drygt 5 timmar senare, första barnet, 43 år gammal (jag alltså, inte barnet...). Vilket var snabbt för en äldre förstföderska. Så jag behövde inte så mycket, hade inte hunnit använda det ändå.

Men jag fattar fortfarande inte hur jag tänkte. Hemma fanns GIVETVIS bebiskläder i mängd - men inget åkte med till BB. Jag skäms! Känner mig helt knäpp!

Min dotter, som nu är en H på 22 år, och jag pratade om det häromdagen, då hon visat mig nån influencer och hennes/deras 3 stora fullpackade väskor som skulle med. All hudvård, hårvård, grejjer i det oändliga. Men man känner sig kanske tryggare av att vara utrustad och förberedd med allt, även om man sen inte använder det när det Blir Dags?

(Hade jag fått barn idag hade jag definitivt packat väska!!)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år nu har jag börjat med att packa BB väskan :bump: Eller, jag började för några dagar sen men tänkte göra klart ikväll ;) Jag har...
2
Svar
29
· Visningar
2 854
Senast: Nisse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Diarré
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp