Be - B kort

steril

Trådstartare
OM en person som har BE kort med ett släp äger detta släp på typ 1990 kg lånar ut till en som enbart har har B kort som inte får köra ekipaget. Vem åker på böter ?

Sv: Be - B kort

Den som kör.

Och eftersom det faktiskt räknas som OLOVLIG körning, dvs bryter mot lagen rejält så finns risken att de drar körkortet.
Dessutom får man ställa bil och släp på platsen och fixa nån annan som kör hem släpet alternativt skaffar dit ett annat släp som man får dra.

Om man man har BE kort och kör med övervikt är det böter, inte "lika" olovligt som det andra....:crazy:

Sv: Be - B kort

Båda får problem.
Man får inte medverka till olovlig körning.
Om det är allvarligt så kan båda förlora körkortet.

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 114
Senast: tara
·
Fordon La på skojs skull in vår andrebil i släpvagnskollen med hästtransporten och fick detta svar. Enligt denna får jag dra transporten men...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Elo
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något... 2
Svar
24
· Visningar
2 040
Senast: iNHALE
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 524

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka