Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

kl

Hade ett riktigt trevligt styrkepass i fredags och det var kul med lite sällskap. Körde på bra med axlarna och körde hantelpress, frontal raises, latheral raises och baksida axlar i maskin (har svårt med muskelkontakten annars).

Det fick bli lite chins också. Pressade på ganska hårt och kunde verkligen köra slut på latsen med en stark kille på varje sida som assisterade på slutet. :D Körde dock bara två set men gjorde en hel del negativa reps som avslutning.
Sen avslutade jag med lite mage och kom verkligen åt de nedre magmusklerna ordentligt för en gångs skull!

MEN, när jag vaknade igår så var förkylningen tillbaka! Fast jag tror snarare att detta är en annan sort. Så himla tråkigt... Sängliggande, igen!

Sen en fråga:
Vad är skillnaden på chins och pull-ups?
Jag har lärt mig och alltid sagt att chins är med handflatorna mot ansiktet och pull-ups med handflatorna från ansiktet ( och oftast bredare grepp). Men sällskapet i fredags hävdade att det var tvärt om. Hur är det?

Pullups med handflatorna från dig.
Chins brett grepp och handflatorna mot dig.

Det verkar inte finnas någon gällande definition på chics och pull-ups. Jag kallar brett pronerat grepp för pull-ups och smalt supinerat grepp för chins. Har hört alla olika definitioner av olika, väldigt träningsvana, personer. Så verkar inte finnas något "rätt" :)

Bra mål! Heja dig!

KL
Är riktigt taggad för att dra igång det nya året!

Mina mål för 2014 är:
- Cykla till stallet oftare. Nu har hästen flyttat närmare stan och än har det inte varit nån vinter, så vad väntar jag på?
- Träna roliga saker.
- Göra något aktivt varje dag.
- Fortsätta att trivas med mig själv och livet.

Alla de sakerna låter som bra och realistiska mål!!

KL
Jag har absolut ingen motivation... alls... till någonting. Jo, till att vara i stallet ^^ Men ett ridpass är inte tillräckligt för att råda bot på mina dåliga matvanor... vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur svackan och få tillbaka motivationen... Gäller både träning och mat. Någon som har några bra tips? Hur gör ni när det är tungt?? Tvinga sig? Motivationsbilder? Inspirationsvideor?

Rutin är bra när det är motivationsbrist, i alla fall för mig! Motivationsbilder i massor! Är det viktnedgång som är målet så gillar jag att före och efterbilder på folk som nått sin målvikt, är det muskler som gäller så gillar jag att se före och efterbilder på den biten. Utmaningar är bra, och någon form av belöningssystem. Går det trögt så gör jag lite samma som när jag städar - jag städar till ett visst klockslag, sedan får jag sitta vid datorn en stund, sedan bestämmer jag ett klockslag då jag SKA göra något. Meddelar gärna någon eller några att jag ska göra den grejen då också, då brukar det gå lättare.

Motivation är sjukt svårt. När min motivation tryter brukar jag tänka att det är bra om jag bara kommer ut lite. Ingen press eller liknande, bara "jag springer en runda, kort och långsamt". Då håller jag i det men det är inte så jobbigt.

Sen en fråga:
Vad är skillnaden på chins och pull-ups?
Jag har lärt mig och alltid sagt att chins är med handflatorna mot ansiktet och pull-ups med handflatorna från ansiktet ( och oftast bredare grepp). Men sällskapet i fredags hävdade att det var tvärt om. Hur är det?

Jag håller nog med ditt sällskap där faktiskt, och tycker mig se att det är det vanliga sättet att benämna övningarna. Men det spelar ju egentligen ingen roll, bara att man kanske får förklara lite vad man menar när man pratar med folk ifall man inte vet vilket de tycker är rätt.

Kl
Igår var jag lite slö, skippade gymmet för intervaller och skippade sen intervallerna för spelkväll med några vänner.
Får se vilket av det drt blir idag.

Maten fortsatt dålig och jag känner att jag verkligen borde göra något åt min vikt.

kl

Ska strax springa en runda, bara för att göra något vettigt idag. Borde även ta tag i att göra ett schema för gymmet. Eller rättare sagt, två scheman. Men det är så svårt att hitta roliga övningar!

Precis hemkommen efter 1 mils löpning på 60 min.

Jag sprang i ett bekvämt tempo och min enda tanke var att springa en mil och inte alls bry mig om tiden. Var riktigt härligt och ganska bekvämt faktiskt;)

När det hade gått 9 km märkte jag att om jag gasade lite skulle jag hinna under timmen så då kunde jag inte låta bli, sista km gick på 5:16 min, sista km var alltså den snabbaste under passet:D

Så jävla gutt rent ut sagt!

Åh vad kul, duktig du är! :)

Vill också springa, dumma förkylning :mad: Anmälde mig till ett lopp igår i alla fall så nu är jag aspepp på att träna :D

Tack:) Känns grymt skönt att ha en bekväm mil på 60 min!

Vad för lopp? hoppas förkylningen försvinner snabbt!

SpringCross, 6 km terränglöpning :) (finns 12 och 18 km också men 6 känns lagom :D)

Hoppas det jag med, känner mig bättre idag än igår i alla fall. Tog en 3 km promenad med sambon i sakta mak, skönt att röra på sig lite i alla fall :)

*kl*

Efter en vecka i Österrike med nära-döden-upplevelser, exakt noll meter längdskidåkning (se bild) trerätters varje kväll (förutom nyårsafton, då var det femrätters) och gud vet hur mycket Milka-choklad är det back to business igen. :D Har rent av startat om mitt program på Viktklubben. Vet inte vad jag väger nu och tänker faktiskt inte kolla, utan jag ska bara tillbaka till "livet lagom" igen. :)

"Snösäkert längdspår på 1800 meters höjd"? Jo tjena, ni ser ju spåret försvinna (bokstavligt talat) in i skogen där till vänster om byggnaden. Jag promenerade runt i närheten av spåret en förmiddag och såg förvisso en och annan längdåkare, men de hade skidorna över axeln oftare än de hade skidorna på fötterna.

20140104_093916.jpg

KL*

Jag klockade in på 6h 49min 37sek loggad träningstid förra veckan. Hyfsat nöjd med det med tanke på benhinneinflammationen som slog till i mitten av veckan och att hästen har ont i ryggen och inte kan ridas. :)

Får se vad det blir den här veckan, men målet får bli att komma upp i allafall 30min/dag med styrketräning istället och smyga igång försiktigt med crosstrainern.

+ Emtherlia
Tack för svar! Antar att det går upp och ner för alla, så det är väl bara att bita ihop och försöka se målet med att byta till en hälsosam livsstil.... Ska äta lite mat nu (kyckling och rotfrukter) och sen gå ut på en promenad fast det är mörkt och kallt. Det får bli första steget.

SpringCross, 6 km terränglöpning :) (finns 12 och 18 km också men 6 känns lagom :D)

Hoppas det jag med, känner mig bättre idag än igår i alla fall. Tog en 3 km promenad med sambon i sakta mak, skönt att röra på sig lite i alla fall :)

Det lät kul! När var hur?

3 maj i Stockholm, norra djurgården :) Aldrig varit med förut men det verkar hemskt kul :D

Det ska jag spana in! Jag föredrar ju terräng dessutom.

Kl
Skööönt träningspass avklarat! 2 km löpband som käbfes riktigt riktigt bra, och sen styrka mage och rygg. Ryggen känns glad över att ha fått jobba! Gjorde ont tidigare idag.

Dessutom kom jag på den briljanta idén att ta en promenad på rasten. 20-30 min och en chans att få dagsljus. Lycka!

Nu väntar mat och en långpromenad med odjuren när jag kommer hem. Imorgon är planen box (förutsatt att det inte blir bortprioriterat för bio och löpning).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 377
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 655
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet