Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Nähä, har ni ingen snö alls? Vi har inte supermycket snö, men en dryg halvmeter i alla fall.

Ja det var skönt när jag väl kom ut :)

Jo någon decimeter eller två kanske. Rätt lagom. :) Jag behöver då rakt inte mer snö nu. Det duger.

Jag har tillbringat eftermiddagen på soffan. Tanken var ut till stallet och skicka iväg några hästar och få skor på min. Så jag hade inte planerat något annat. Så passar på att vila lite.

Ska avnjuta fläskfilé med vitkålsgratäng till middag. Det känns värsta lyxigt att äta mejerier på helgen. Så inte ett dugg svårt att hålla sig ifrån massa annat onyttigt. Men jag har haft sug på lösgodis ett tag. Fråga mig inte varför då jag inte ätit godis på över ett år.Så det ger sig nog snart! *tarochtuggarpåliteost*

*kl

50 min promenad i snön med familj + hundvalp. Supermysigt:) Sen gym med axlar, triceps, bröst. Nu är det lördagkväll och jag ska ligga i soffan resten av denna dagen!

Här har det varit bakisdag, suck! Så noll träning.
Fick komplimanger för mina hamstrings igår på festen :D haha

Ny dag, nya möjligheter! :D

Precis sugit i mig en mumsig smoothie med kvarg, naturell yoghurt, tropisk juice, frysta hallon o lite banan:d Ska plugga lite nu och sedan blir det rygg och biceps på gymet!

Har lagt om schemat lite efter tips från pepp:up: Så nu blir det:

pass 1. bröst + triceps + axlar
pass 2. rygg + biceps
pass 3. ben och mage

Ska springa några km idag med tänkte jag. Hade eg tänkt att jag kunde springa ute men är snöigt och halt ute så det blir nog på löpbandet istället!

kl

igår blev det ingen löpning för jag hann inte och när jag väl hade tid var det mörkt och skitkallt så hoppade över det.

Idag får det väl bli något sånt iaf. Funderar även på att börja räkna lite kcal igen, bara för att hålla lite koll på vad jag smäller i mig.

*knapp*
Jävla gym och inte vara öppet idag :cry: Jag vill träna!! Och det är inget vidare heller att ta sig ut idag på promenad, det blåser och yr runt snö. Och inga skor på hästen än heller, det blir imorgon. Suck! Ville bara gnälla av mig lite iaf.

Maten går iaf riktigt bra nu. Mejerifritt verkar vara min grej i det hela. Även om jag saknar ost något fruktansvärt, så håller det mitt sockermonster i schack.

Jag har satt upp som mål att när jag fyller 30 (i augusti) ska jag vara nere på målvikt! Det är ca 8-9kg dit. Det borde väl inte vara en omöjlighet?

Det borde inte vara omöjligt att klara det målet! Låter snarare som en rimlig tid att göra det på ett lugnt och hälsosamt sätt.

kl

Hur fan får man tillbaka motivationen? Efter en dryg månad av nästan bara vilande p.g.a. sjukdomar och stress så är min motivation helt bortblåst. Kan lika gärna sitta i soffan över hela beachsäsongen känns det som just nu. Nån som har bra tips?
Har klickat hem massa nya träningskläder, så förhoppningsvis kommer det lite träningssug när dom anländer. Men det känns som om det behövs något mer

Försök hitta en rutin för träning igen, t.ex. att gå till gymmet ett visst antal gånger/vecka. Känn ingen press på att du måste träna en timme utan gå dit, kör några övningar och gör det ett par dagar så att du kommer igång med träningen. Eller om det finns roliga pass du gillar? Har du någon som du kan träna tillsammans med som kan dra med dig?

Idag har jag åkt skidor :D 6-7 km tror jag det blev. Min dumma telefon dog i kylan trots ett batteri på över 60% :meh:

Det låter väl absolut rimligt! 1 kg/månaden i snitt typ, det fixar du:bump:

cili: du kanske behöver ta det lite lugnt en stund? Finns det någon träningsform du tycker känns kul så kör på det bara. Inte för höga krav typ:)

Emth: klart du kommer ut o springer idag, passa på medan det är ljust!

* kl

Tillbaka från gymet och sitter med en stor portion chili con carne med äppelkvarg atm:d Fick ordentlig kontakt i biceps idag kändes det som. Avslutade med 3 km löpning på 17:30, det jobbigaste med löpningen var att hålla upp armarna:p

Sammanfattning av veckan då: 7 h 14 min tränat/motionerat. Supernöjd! Fördelningen har varit

8,5 km löpning (fördelat på uppv/cardio)
5 pass styrka på gymet
1 cardiopass
2 promenader/PW

Härligt med skidåkningen! Så där gör min telefon med ibland:/

*kl

Just det reppade marklyft 5x5 på 60 kg idag, kände mig stark. Sen övade jag på negativa chins (handflatorna från mig) utan hjälpvikt och kände mig mycket svag...:p

cili: du kanske behöver ta det lite lugnt en stund? Finns det någon träningsform du tycker känns kul så kör på det bara. Inte för höga krav typ:)
Jag har tagit det lugnt i en månad, så att gå ut på samma nivå som innan lär ju inte gå. Men jag känner liksom ingen lust att gå ut alls :meh:

Försök hitta en rutin för träning igen, t.ex. att gå till gymmet ett visst antal gånger/vecka. Känn ingen press på att du måste träna en timme utan gå dit, kör några övningar och gör det ett par dagar så att du kommer igång med träningen. Eller om det finns roliga pass du gillar? Har du någon som du kan träna tillsammans med som kan dra med dig?

Det dumma med att försöka skapa en rutin är mitt jobb, som saknar rutin helt och hållet. Det hade varit enklare att kunna säga att jag ska ta mig till gymmet på t.ex. tisdagar och torsdagar, men just nu har jag inte en aning om hur mycket eller hur ofta jag kommer jobba i februari.
Dom kommer börja med pass på nya gymmet som öppnar nu i helgen, så det kan jag ju försöka testa.
Har flera möjliga gymsällskap, det är många här i tråden som tränar på samma ställe som jag, men det är lite svårt att tajma in varandra känns det som. Även det mycket p.g.a. jobbet (bor 3 mil från centrum, där gymmet ligger, så det blir bara träning där i samband med jobb eller andra ärenden)

Just nu känns det som om det varit mycket enklare om jag hade bott nära, då hade jag kunnat svänga förbi lite när som

Ja det är svårt det där med att tajma in, vi är ju många som tränar på samma gym men ingen är där samtidigt :p Fast det roliga var nån gång i november där när jag och Ninnurur var där samtidigt, men jag var så inne i vad jag gjorde att jag inte fattade när hon försökte ropa och säga hej :o :rofl:

Blev 1 mils löpning under 60 min, skönt!

Men funderade starkt på att bara springa två km när jag kom ut och kände de askalla vindarna:p Sen så var rundan runt 9,3 km lång men när jag hörde endomondo säga 9 km kände jag att jag var tvungen att fortsätta till 1 mil, sista km sa jag till mig själv att jag är en jäkla skitunge som bestämde mig för att fortsätta:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
549
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 20 21 22
Svar
423
· Visningar
9 570
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
224
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 772
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31