Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Målet är att springa milen iaf i början av april, har ett träningsprogram som jag tänkte får ta mig från 25 minuter till det! Kanske blir tidigare, och det är ju bara bra! Men det låter ju lovande
Chili: Haha, ja, denna veckan har jag ju lyckats iaf! Kan ju inte ge upp när jag klarat första veckan liksom
igår var det ridning och det gick sådär, fick en häst som jag verkligen inte passar ihop med. Känns som jag bara sitter och flaxar på honom utan någon som helt respons. Baah, ny häst nästa gång tack!
Idag blir det nog en löprunda, fast det är kallt ute...
Någon som har något bra tips mot ryggont? I förrgår började det göra ont i ryggen, igår blev det värre och idag kan jag knappt röra mig. Det sitter i ländryggen och strålar ned i benen och svanskotan. Det bekvämaste sättet att befinna sig på är att halvligga med lätt böjda ben. Att böja benen för mkt, ha för raka ben eller att böja sig för mkt fram eller tillbaka gör att det känns som att någon hugger mig med kniv
Jag har märkt sjuk skillnad i min ridning när jag gått ner i vikt och blivit starkare. Nu klarar jag att rida på ett helt annat sätt. Spännande när man märker sånna saker.
Zass: Handskar har jag använt länge, slipper få valkar i händerna och man orkar mera utan att det gör ont i händerna. Så prova tycker jag! Det är ju bara och slita av sig dom om det inte funkar.
*knapp*
Precis kommit hem från ett Skivstångintervall pass med ny ledare. Super kul och skitjobbigt. Fick lite bättre teknik idag faktiskt. Och nya skorna är awsome
Skivstång Intervall är så jävla jobbigt. Speciellt med en av instruktörerna på mitt Friskis; hon gillar att lägga in burpees som intervall 12 eller upphopp på brädan som intervall 14 när man är som allra tröttast...
Som Tass skrivit: Rörelse (om du inte kan röra på dig ta värktabletter, de används just för att man ska kunna vara uppe och röra på sig), om inte värme hjälper kan det för en del kännas bättre med kyla. Undvik tunga lyft, att snebelasta ryggen och att vrida på den. När du ligger ned brukar det ofta kännas skönare om man benen upplagda på några kuddar ex. Hoppas du blir bättre snart
Jag ska till stallet om en liten stund (så fort värktabletterna gjort sitt så att jag kan köra bil) så ska jag passa på att ta en promenad med hästen så får jag röra på mig lite
Kropp & Själ
Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Trädgård & Växter Planterade om mina igår från pyttekrukan där dom bott i säkert 3-4 veckor. Grodde jättebra och sen har det gått saaaaakta. Knappt några...
Hästmänniskan Nyligt fått diagnosen hypermobil Ehlers-Danlos, och känner att det var mycket som plötsligt blev begripligt angående mina svårigheter i...