Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Dom ser ju perfekta ut! Nu lär du ju få bättre grepp på snö/is också :) hatar också att springa med broddar, man känner sig som en heffaklump!

Snygga skor Zass! Dom där kommer nog bli galanta tror jag :)

*knapp*
Gymmat 90minuter idag så jag känner mig riktigt nöjd. "Bara" ett yoga pass på det här som saknas så är dagen fulländad sen :) Har fyllt på med lite protein nu och ska laga middag lite senare när karln kommer över. Knäet höll för 1km jogg på löpbandet nu iaf!

+ RostKaptenen
Lite sent svar men tack för peppen! :)

*kl Det är så kul att läsa hur positiva och peppade alla verkar vara! Keep up the good work :)

Sitter och funderar på om jag ska ta mig ut i kylan och halkan en kort runda eller om kroppen borde få vila. Men å andra sidan kommer jag nog inte hinna träna varken tisdag eller onsdag pga jobb..

Härligt med nya skor! Fick du hjälp med att välja?
Jag skulle behöva nya, springer med terräng-walking skor nu som visserligen funkar men tänker att jag kommer flyga fram med nya skor ;).

Ja, jag köpte dem på Löplabbet och hade en lång diskussion med (den mycket trevliga :angel:) säljaren. Fick prova lite olika modeller och han berättade om de olika skornas egenskaper och sådär. Frågade hur mycket och hur långt jag brukade springa, på vilka underlag och sådär. Man får däremot inte testa dem på löpbandet, av förklarliga orsaker, men jag tror det blir bra ändå. Dubbskor brukar ju inte vara de första skorna man köper så troligtvis har man i alla fall lite koll på vad ens fötter vill ha :)

Låter som att du behöver nya, walkingskor är ju trots allt gjorda för att gå i och inte springa :)

Åh vilka snyggingar!

KL
Gymmet jag tänkt börja på har en massa pass som börjar kl 17, jag slutar ju då :arghh:

Åh vad roligt med nya skor, du får skriva hur det funkar att springa med dem sen :)

kl
här har det kommit snö… :( och en massa jävla is, superhalt och svinkallt. Så idag är jag skitförbannad på att vintern kommit och sitter inne och surar:D Ska nog faaan göra kladdkaka, bara för att!

Nej mer snö till folket :D (Mindre kyla dock så det faktiskt går att åka skidor :meh: )

Nu kanske jag fått tag på en startplats till Vasaloppet :D Hoppas, hoppas! Dock ligger jag sjukt efter med träningen :crazy:

KL

Jag har en period av jag-kan-inte-äta-WÄÄÄÄH, just nu. Pga tandställning i underkäken som sattes dit idag + extra gummisnoddar som ska bredda mellan tänderna längst bak. Och det är någon suspekt känsla av "kliande", ont, konstigt och bara "allmänttrångtimunnenpgaskrot". Jag åt två cupcakes till frukost :angel: Gick till tandläkaren vid 15 och har nu ätit lite mimosasallad, vilket var extremt konstigt att äta trots att det är mjukt. Bah!

Har i alla fall promenerat en del och ridit en liten sväng idag, så den biten funkar i alla fall :)

Åh jag kommer ihåg att jag grät av smärta när min tandställning hade dragits åt och jag försökte äta. Inte ens pommes frites kunde jag tugga.

KL
Körde nyss en work out med tränings-appen daglig ab workout. Holy Moses vad jobbigt det var.

Jag har också köpt nya skor! (900 kr istället för 1699 kr - god bless mellandagsrean!)

20140113_111018_52d428c52a6b2218fec83510.jpg

Och nya träningstights! (49 kr på rea kändes också helt ok)

20140113_094133_52d428dbe087c319ebe39504.jpg

Och så blev det visst två träningslinnen också, men dem har jag inte orkat dokumentera...

Jag invigde både skor och tights i morse och körde ett långpass på gymmet med fokus på ben och armar. Det var riktigt skönt men lite småtråkigt ibland då jag var där ensam och dessutom glömde hörlurarna hemma... Det var i alla fall väldigt folktomt och skönt, så jag kunde använda alla maskiner när jag ville och hur jag ville. Det var skakiga ben som promenerade hem kan jag säga...

En sak funderade jag på idag, nämligen om det är bäst att köra först ben och sedan armar, eller om man ska köra en benövning, en armövning, en benövning och så vidare? Jag delar oftast upp det så att jag kör alla maskiner & övningar för en muskelgrupp först och går sedan vidare till nästa, tycker det är rätt skönt att veta att jag är klar med en del liksom. Hur brukar ni göra? Vad blir bäst?

Hej hej ,var länge sen jag skrev men tänkte uppdatera lite :)

Har varit hos en sjukgymnast för smärtan jag har, tror jag skrev om det. Han sa att det berodde på muskelbrist och att de små muskler jag har får anstränga sig väldigt mycket bara för de vardagliga sakerna som att hålla uppe huvudet och sitta och stå. Fick reda på idag att om läkaren godkänner det så kommer jag få börja träna med sjukgymnasten 2 ggr i veckan i deras gym :D Hoppas, hoppas på det.

Jag har ju fortfarande en undervikt så det kommer bli lugna pass och krav på mindre promenader de dagarna jag tränar och kanske mer mat ( :o). Känns skrämmande att gå mindre än jag gör nu och äta mer, men styrketräningen ska ju bygga upp min kropp och tydligen bryter promenaderna bara ner den. Vore så kul att få träna lite igen även om det kommer vara långt ifrån den sortens träning jag brukade göra och långt ifrån samma intensitet. Men tror det är bra att jag kommer träna tillsammans med sjukgymnasten och få stöd i det. Får nog besked i veckan om hur det blir, håll tummarna för mig!

Sedan var jag hos min terapeut idag och min andra kontaktperson förra veckan. Förra veckan var jag ganska manisk vilket den kontaktpersonen jag träffade då kommenterade och sen i slutet av förra veckan vände det till en ganska djup depression igen vilket min nuvarande terapeut konstaterade idag. Hon sa att det märks tydligt att mitt mående verkligen går upp och ner, höga toppar och djupa dalar och att det är ett tydligt mönster. Ja, det bipolära är inte riktigt under kontroll nu trots massor mediciner :( Det ställer till det i behandlingen eftersom det påverkar mitt mående på alla sätt och vis...

Ja, det är totalt vidrigt! Jag kan inte heller låta bli att grimasera, så jag ser ju ut som en häst som ätit något konstigt xD

Kul med nytt, snygga skor! :)

Jag har ingen aning om vad som är bäst, om det ens finns något. Om jag kör helkroppspass så gör jag lite som jag känner för. Idag blev det varannan :D

Haha, åh. Din katt! :love:

Kl

Ni är så duktiga som håller igång tjejer!
Och jag hoppas att ni som är sjuka snart är på g igen!

Nu har jag äntligen kommit på plats i lyan och slagit läger i soffan med pojkvännen, en mugg te och Outsiders på tv. :D

Imorgon ska jag äntligen träna igen. Bokad på Body Attack. Det låter svinjobbigt. :p

Body Attack blir jobbigt, om man vill! ;)

KL

Med min tur att ha varit frisk ett tag och kunnat träna lite var det ju ingen överaskning att jag var tvungen att stuka till foten i fredags kväll. Dessutom dags för vänster den här gången. Har stukat höger ett antal gånger och med även vänster invigd så lär ju inte det vara sista gången det heller ;)

Snackade med en kompis som också ska springa Göteborgsvarvet. Hon hävdade att det var jäättelänge kvar. Jag sa att fyra månader är ingenting. "Vad gjorde du för fyra månader sen? Känns det som längesen"? Nä.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
544
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
9 432
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 732
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition del 5
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur